سرهنگ علیرضا حسین زاده دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سفرهای تابستانی امسال عصرها و اوایل شب ترافیک در جاده 2 طرفه بجنورد به جنگل گلستان سنگین و نیمه سنگین می شود و از این رو از رانندگان گذری از این محور درخواست می شود بجد مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
وی افزود: با نزدیک شدن به پایان تابستان و بویژه در نیمه دوم شهریورماه، ترافیک در جاده ها بیشتر می شود بنابراین لازم است تا رانندگان نکات ایمنی و رعایت مقررات را مورد توجه قرار دهند.
حسین زاده با بیان اینکه واژگونی، آمار شمار زیادی از حادثه های ترافیکی در جاده های استان را به خود اختصاص داده است افزود: علت واژگونی ها، خواب آلودگی و خستگی است و زمان وقوع این حادثه ها نیز عصر، نیمه شب و یا اوایل صبح است.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی اظهار کرد: زمان وقوع حادثه ها نشان از این است که رانندگان معمولا بلافاصله پس از صرف ناهار اقدام به رانندگی می کنند و یا نیمه های شب بدون توجه به خستگی جسمانی، بر ادامه رانندگی اصرار دارند که این خستگی ها در نهایت منجر به کاهش میزان هوشیاری و دقت راننده شده و حوادث رانندگی را به دنبال دارد.
وی از رانندگان خواست تا در سفر های طولانی، پس از هر 2 ساعت رانندگی، خودرو را متوقف کرده و 15 دقیقه استراحت کنند.
حسین زاده در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افزایش حجم سفرها در محورهای فرعی در تابستان و افزایش شمار حوادث رانندگی در این محورها در تابستان گفت: شمار زیادی از حادثه دیدگان در این محورها، راکبان موتور سیکلت ها هستند.
وی افزود: از رانندگان گذری از محورهای روستایی و فرعی نیز انتظار می رود برای جلوگیری از وقوع حادثه های ترافیکی، با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
خراسان شمالی در حدفاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است که سالانه میلیون ها مسافر و زائر از محورهای ارتباطی این استان گذر می کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.