دکتر علی حق بین جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تمامی این بیماران از اهالی خراسان شمالی هستند اما500 تا یکهزار بیمار از سایر استان ها برای درمان به این استان سفر می کنند.
وی افزود: در دو رشته چشم پزشکی و عمل زانو بیمار از سایر استان ها به در مراکز درمانی این استان مراجعه می کنند.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته به علت کمبود پزشک و تجهیز نبودن بیمارستان ها شماری از بیماران این استان برای معاینه و درمان به سایر استان ها سفر می کردند افزود: خوشبختانه با ساخت و تجهیز دو بیمارستان با 540 تخت در بجنورد و شیروان این روند هم اکنون کاهشی بوده است.
حق بین با بیان اینکه هم اکنون 254 متخصص در رشته های مختلف در بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان مشغول ارائه خدمات به مردم هستند اظهار کرد: 30 درصد از این پزشکان در دولت یازدهم جذب شدند.
وی با بیان اینکه ماندگاری پزشکان نیز در این استان نسبت به سال های گذشته رشد داشته است افزود: هم اکنون در خصوص پزشکان متخصص وضعیت این استان خوب است تلاش خواهیم کرد تا پزشکان فوق تخصص بیشتر در رشته های مختلف جذب کنیم.
دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از بین 20 هزار دانشگاه رتبه چهار هزار و 500 را دارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 140 پزشک عمومی، 254 پزشک متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت می کنند.
همچنین 318 پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، دارو ساز و آزمایشگاه به صورت آزاد نیز در این استان فعالیت دارند.
استان خراسان شمالی با 864 هزار نفر جمعیت، هفت بیمارستان دولتی فعال دارد و اکنون سه شهرستان این استان از وجود بیمارستان بی بهره هستند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.