به گزارش ایرنا، عباسعلی بنی اسدی پنجشنبه در همایش تخصصی، حقوقی آسیب شناسی عوامل موثر در حوادث جاده ای در بجنورد اظهار کرد: این کمبود اعتبار سبب می شود که مدیران حوزه راه نتوانند به درستی آیین نامه های مربوط را اجرایی کنند.
وی افزود: اجرایی نشدن آیین نامه ها نیز انگشت شماتت را به سمت مدیران می برد و این گمان در ذهن ایجاد می شود که مدیر در اجرای آیین نامه ها قصور و کوتاهی کرده است.
وی گفت: اجرای درست آیین نامه هایی که وضع شده مورد درخواست است و سبب می شود مدیران متولی راه در مسئولیتی که پذیرفته اند، حساس تر باشند و علاوه بر آن، در تخصیص بودجه ها نیز حساست ایجاد می شود.
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: قانون مسئولیت مدنی نیز این امور را به خوبی روشن کرده است اما شرایط اقتصای کشور جواب گوی نیازها نیست و اجرای کامل آیین نامه ها با این بودجه ها میسر نیست.
بنی اسدی اظهار کرد: همه دوست داریم راه های درجه یک با استاندار بالا داشته باشیم اما بودجه کشور اجاره این را نمی دهد.
وی با بیان اینکه رویه های قضایی برای رسیدگی به تخلفات و کوتاهی های اشخاص حقوقی در حادثه های جاده ای بهتر شده است گفت: از زمانی که قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تصویب شد، نگرانی های برای مدیران مرتبط با راه ها، در استان ها ایجاد شد اما خوشبختانه رویه قضایی بهتر شده است.
وی با بیان اینکه در زمینه وجود مسئولیت برای مسئول دولتی از قدیم در قانون مسئولیت مدنی وجود داشته و حاکم بوده و اکنون نیز حاکم است گفت: باید به سمتی برویم که وجود این مسئولیت ها مدیران متولی راه را نسبت به مسئولیتی که قبول کرده اند، حساس تر کند و از طرفی تمام دستگاه ها که در رفع مشکلات راه ها نقش دارند تلاش بیشتری داشته باشند.
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: بر اساس آیین نامه ها، مسئولیت وجود نقص در مواردی چون شیب راه ها، نحوه نصب علائم و سایر موارد متوجه مدیر مربوط است و اگر از این آِین نامه ها تخطی صورت گیرد، مسئولیت با مدیران راه است.
وی گفت: درخواست ما این است که اگر مسئولیتی متوجه مدیر است باید مشخص شود که از کدام آیین نامه تخطی صورت گرفته است.
بنی اسدی اظهار کرد: آیین نامه های که وضع و به مدیران ابلاغ شده، مطابق با آخرین استانداردهای کشور است اما خیلی از راه های ما با این استانداردها تطبیق ندارد و در این زمینه بودجه های هنگفتی نیاز است که ضوابط آیین نامه ها رعایت شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری همایش آسیب شناسی عوامل موثر در حوادث جاده ای اشاره کرد و گفت: این همایش با هدف کاهش تصادفات جاده ای در دستور کار قرار گرفته است و تلاش داریم تا ایمنی تردد در جاده های سطح کشور ارتقا یابد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.