به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی در شب شهادت دولتمردان محبوب، رجایی و باهنر، با حضور در مسجد انقلاب بجنورد با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید، بر عزم راسخ دولت دوازدهم برای تسهیل دستیابی به اهداف سند چشم انداز و ایران 1404 تأکید کرد.
وی با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب در خصوص دولت دکتر روحانی که خلاف افراط و تفریط های برخی افراد و نهادها، نقشه راه دولت دوازدهم در 4 سال پیش رو را به خوبی ترسیم کردند، از این که در ویژه برنامه هفته دولت به بهانه های واهی به رئیس جمهوری کم لطفی می شود، گلایه کرد.
وی با اشاره به دیدار اخیر دولتمردان با رهبر انقلاب و تعابیر زیبایی که معظم له برای دولت به کار بردند، تصریح کرد: ایشان در این تعابیر خود به دولتمردان توصیه کردند که ضمن افتخار به مسائل دیپلماسی انقلاب، ایستادگی در برابر استکبار و نیز ظلم ستیزی، نرمش و طنازی های معمول در هنر دیپلماسی را هم به کار گیرند که این تعابیر، خلاف برخی افراط و تفریط هاست که ما گاهی شاهدش هستیم.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به موفقیت های تیم دیپلماسی دولت تدبیر و امید و بیان این که دولت یازدهم عزت و اقتدار ایران اسلامی را در دنیا احیا کرد، گفت: اکنون نیز که نخستین مسئله روز کشور ایجاد اشتغال است، باید با جذب سرمایه ها و بالفعل کردن توانمندی های بالقوه، در مسیر رشد و توسعه و تقویت تولید و اشتغال گام برداریم.
صالحی ادامه داد: برابر آمارهای مجامع جهانی، ایران در سال گذشته رتبه اول جهان در رشد اقتصادی را کسب کرد و در خراسان شمالی نیز همین رشد را نسبت به دیگر استان ها داشتیم. صالحی افزود: امسال نیز مصمم هستیم با حمایت از صنایع و کارگاه های کوچک و متوسط، توسعه مشاغل ارزان قیمت، بازاریابی و بازارسازی برای تولیدات استان در داخل و خارج کشور، بهره گیری از مواهب طبیعی نظیر انرژی خورشیدی و نظایر آن، برای رشد و پیشرفت استان گام های بلندی برداریم.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به برنامه های تدوین شده برای داشتن روستاهای نمونه و سبز، روستای بدون بیکار، عمران و آبادانی شهرهای استان گفت: هدفگذاری های ما معطوف به افق 1400 است و به کمک و همت مردم و همه دستگاه ها و نهادها ازجمله نهاد قضایی و نقش آفرینان در تأمین امنیت و با جذب سرمایه قصد داریم به نقطه ای برسیم که در پایان دولت سیزدهم یعنی سال 1404 اهداف سند چشم انداز 20 ساله ابلاغی مقام معظم رهبری محقق شود.
صالحی گلایه ای هم از حواشی این آیین ویژه داشت و با اشاره تلویحی به ممانعت از نصب تصاویر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و تعابیر مندرج ذیل آن که رئیس جمهوری درباره ویژگی های شاخص شهیدان رجایی و باهنر به کار برده است، ابراز امیدواری کرد این غفلتی که به هر دلیل رخ داده است، در جلسات مشابه آتی جبران شود.
مقام عالی دولت در استان، ابتدای سخنان خود نیز به ویژگی های مشابه شهیدان رجایی و باهنر اشاره داشت و گفت: این دو شهید بزرگوار که هر دو متولد 1312 بودند، سابقه 20 سال رفاقت و هم رزم بودن داشتند و هر دو زمانی وزیر آموزش و پرورش و هر کدام در مقطعی هم نخست وزیر بودند و در نهایت همراه با یکدیگر نزد خدای متعال هجرت کردند.
صالحی خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، صداقت، خدمتگزاری خالصانه، توکل به خدا و ارتباط با آحاد مردم از ویژگی هایی بود که این شهیدان را از دیگر مسئولان کشور متمایز می کرد.
وی شعار کلیدی دولت دوازدهم یعنی آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت برای همه ایرانیان را نیز یادآور شد و گفت: آزادی به معنای حریت و در تقابل با بی بند و باری، امنیت در تمام ابعادش ازجمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و آرامش به معنای دوری از تنش و حرکت در مسیر تحکیم همدلی و هم افزایی، در نهایت به رکن چهارم منجر می شود که همانا پیشرفت همه جانبه و توسعه پایدار جامعه است.
در این مراسم که مقامات مسئول و شخصیت های لشگری و کشوری استان و آحاد مختلف مردم حضور داشتند، در فضایی معنوی که با بیان خاطراتی از شهدای گرانقدر نیز همراه بود، یاد و خاطره همه شهیدان دولت به ویژه رجایی و باهنر گرامی داشته شد.
* اخبار ایرنا در کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.