سید محمد بطحایی سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار کرد: بخشی از این پروژه ها با مشارکت خیران مدرسه ساز اجرا و آماده بهره برداری شده است.
وی با اشاره به اینکه هزار مدرسه خشتی و گلی در کشور هست افزود: این بناها تهدیدی برای دانش آموزان است و باید به مرور برچیده شوند.
وی در باره حذف مدارس خشتی و گلی گفت: این یکهزار مدرسه خشتی و گلی با برنامه ریزی انجام شده و با بودجه هایی که دیده شده تا پایان سال تحصیلی آینده حذف و برچیده می شود.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی نیز از مهرماه امسال دیگر مدرسه و کلاس خشتی و گلی نخواهیم داشت.

*معیشت، دغدغه بسیاری از فرهنگیان
وزیر آموزش و پرورش در باره دغدغه معلمان برای معیشت گفت: معیشت، یکی از دغدغه بسیاری از فرهنگیان است و در این زمینه ارتقای منزلت فرهنگیان جزو اولین برنامه های ما است و در قانون نیز رتبه بندی فرهنگیان و تعیین نظام پرداخت ویژه برای فرهنگیان مورد توجه است.
وی خاطرنشان کرد: در این باره پیش نویس تهیه شده بود که باید بازنگری شود، در یکی دو ماه آینده، لایحه ای به مجلس ارسال می شود که در این لایحه سنجش صلاحیت های حرفه ای مورد توجه است و متناسب با این سنجش ها پرداخت ها انجام می شود.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: فردی که اثرگذاری بیشتری در آموزش و پروش دارد باید از پرداختی بیشتری برخوردار شود و متناسب با اثرگذاری ها، پرداخت ها هم افزایش می یابد.
بطحایی گفت: اولین برنامه ای که برای صیانت از منزلت و شان معلم دنبال می شود، نظام رتبه بندی است که مقدمات آن تهیه شده است و در یکی دوماه دیگر به مجلس ارائه می شود.
وی درباره حق التدرسی ها گفت: به کارگیری نیروهای حق التدریس نیازمند استفاده از ملاحظات تخصصی است تا در قالب تصویب قانون مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر این ملاحظه ها رعایت نشود منجر به کاهش و افت کیفت در آموزش خواهد شد.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.