به گزارش ایرنا حضرت قلی حیدری روز یکشنبه در پنل تخصصی بازرگانی ، صنایع و سرمایه‌گذاری همایش ملی انگور و فراورده های آن اظهار کرد: از مجموع این میزان 65 هزار تن محصول دامی و 315 هزار تومان محصول زراعی و باغی است.
وی افزود: 86 هزار تن انگور، 31 هزار تن سیب، سه هزار تن گلابی، دو هزار و 500 تن گیلاس، چهار هزار و 300 تن هلو از جمله محصولات باغی قابل صادرات است.
وی با بیان اینکه 185 هزار تن انواع انگور در این استان تولید می شود گفت: بیش از 10 رقم انگور که شامل 86 هزار تن مازاد بر مصرف استان تولید می شود.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون انواع محصول تولید می شود که از مجموع این میزان بیش از 200 هزار تن محصول باغی است.
حیدری گفت: به دلیل اینکه مصرف سم در این استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است بیشتر محصولات زراعی، باغی استان پاک و سالم تولید می شود.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: محصولات دامی استان نیز که بیشتر توسط خانوار های عشایری نگهداری می شود پاک و سالم است و نیاز به برند سازی در این حوزه هستیم.
به گزارش ایرنا بیش از دو میلیون و 500 هزار واحد دامی در این استان وجود دارد، استان خراسان شمالی قطب کشاورزی در کشور است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.