محمدعلی باغستانی یکشنبه در حاشیه برگزاری همایش ملی انگور در بجنورد به خبرنگار ایرنا گفت: سالانه 120 میلیون تن انواع محصول کشاورزی در سطح کشور تولید می شود که مردم برای استفاده از نظر سالم بودن نگرانی نداشته باشند، اما همه این محصولات ارگانیک نیز نیستند.
وی گفت: تولید بیشتر محصولات کشاورزی نباید به هر قیمتی انجام شود بلکه مسائل زیست محیطی و سالم بودن محصول باید مد نظر باشد.
باغستانی اظهار کرد: از نظر تولید محصولات باغی در کشور تنوع خوبی داریم و تنها اجازه وارد چهار میوه‌ آناناس، موز، نارگیل و انبه وجود​ دارد در مابقی محصولات با دنیا رقابت می کنیم.
وی افزود: هم اکنون سم هایی که در گروه سی، دی و یا ای هستند را مصرف خواهیم کرد، باید تلاش شود تا از سم های ثبت شده استفاده شود تا در صادرات نیز مشکل نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه مصرف سموم در ایران از میانگین کشوری پایین تر است.
وی اظهار کرد: برخی از کشاورزان از سموم برای میوه های تازه خوری مصرف می کنند که این امر مورد قبول کشورها نیست.
باغستانی با بیان اینکه باید سموم متوسط خطر و پر خطر را از رده خارج کنیم افزود: بکارگیری از سموم کم خطر را در برنامه داریم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش از کاهش تولید محصولات کشاورزی نیز خبر داد و گفت: تغییر اقلیم، خشکسالی و کم آبی باعث کاهش 15 تا 25 درصد خواهد شد که هم اکنون باید در راستای بهره وری تلاش کنیم.
همایش ملی انگور که از روز شنبه در بجنورد آغاز شده عصر امروز پایان می یابد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.