به گزارش ایرنا محمدتقی ایرانی روز چهارشنبه در مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، حصارگرمخان و چناران شهر اظهارکرد: در جلسات استان جای صندلی شهردار و رئیس شورای شهر خالی است، با این شرایط چطور می توان اثرگذار بود و مشکلات شهر را مرتفع ساخت.
وی ادامه داد: نباید جلسات بدون حضور شهردار و رئیس شورای شهرشروع شود، نه اینکه هر جلسه ای شرکت می کنیم، آقای شهردار کجاست، نیست، این روال غلط است.
ایرانی با ذکر اینکه باید شهردار پاسخگوی وزیر کشور، دستگاه های نظارتی، قضایی، محاسباتی، کشور و استان باشد گفت: باید شورای شهر نیز پاسخگوی نیاز مردم ، دولت و تاثیر گذار و تاثیر پذیرباشد.
وی با اشاره به متحول شدن روستاها تاکید کرد: دوره تحول در جامعه و تغییر در تصمیمات را باید امروز مردم ما لمس کنند، تغییرها نباید ظاهری باشد، دوره پنجم شورای اسلامی شهر باید به دوره تحول و سازندگی تبدیل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: ما متولی امور شهر و روستا و اداره بهتر آنها هستیم، باید در دفاع ازحقوق مردم انصاف را رعایت کنید و دادگاه انصاف وجدان شما است.
وی اضافه کرد: شما شورای شهرهستید نه شورای شهرداری، شهردار می تواند لایحه ارائه دهد اما طرحی که شما در کمیسیون های مختلف ارائه می دهید، می تواند مشکلات مردم را حل کند.
ایرانی اظهارکرد: شورای اسلامی شهر باید ناظر باشند و شهرداری را که به آن اعتماد 100 درصد دارند و پاسخگوی خواسته های شوراها باشد، انتخاب کنند.
وی همچنین گفت: باید اعضای شورای اسلامی شهر نماینده اعتقادات این مردم باشند و در انجام امور با رعایت تقوای الهی، نظم در جلسات و بررسی راهکار برای پیوند بیشتر با مردم عملکرد مثبتی را ارائه دهند.
ایرانی با ذکر اینکه رویکرد دولت دوازدهم ما را به امنیت، آزادی و پیشرفت رهنمون می کند گفت: امید است که در کنار یکدیگر در جمهوری اسلامی ایران با انجام برنامه ریزی رویکرد را مردم محور کنیم.
وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم اظهارکرد: در حوزه سیاست خارجی مشاهده کردیم که چگونه ایران هراسی به ایران نیازی تبدیل شد، در حوزه بهداشت و درمان و اجرای طرح تحول سلامت به جایی رسیدیم که مراجع عالی شیعه نیز با حمایت از وزیر بهداشت، ایشان را تایید می کنند و این نشان از انجام کارزیربنایی خوب است.
ایرانی گفت: در حوزه سیاست داخلی نیز مهم ترین مولفه ما امنیت مردم بود که حاصل شده است.
وی ادامه داد: وزیر کشور با رویکردی که داشته است، توانسته در دولت دوازدهم رای اعتماد 250 نفری را داشته باشد.
ایرانی با اشاره به حضور ومشارکت 81 درصدی مردم در پای صندوق های رای اظهارکرد: همه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران سالم هستند اما انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر یکی از سالم ترین انتخابات بود.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.