حضرتقلی حیدری سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در تولید و توزیع گوشت مرغ منجمد در خراسان شمالی مشکلی وجود ندارد اظهار کرد: با توجه به اینکه گوشت مرغ منجمد کیفیت عالی دارد و 100 درصد گوشتی و مورد تایید است اما، استقبال نمی شود.
وی با اشاره به گلایه شهروندان در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ گفت: بعد از ماه مبارک رمضان قیمت گوشت مرغ دراین استان افزایش نداشته است ولی نسبت به قبل از ماه رمضان قیمت بالا است.
حیدری با بیان اینکه بعد از ماه مبارک رمضان فصل مسافرت ها آغاز شده است، افزود: همه ساله در همین موقع کاهش تولید مرغ در کشور وجود دارد و همچنین از سویی به دلیل گرمای هوا برخی از مرغ داری ها امکانات لازم برای پرورش جوجه را ندارند که منجر به کاهش عرصه مرغ در بازار شده است.
مدیر تنظیم بازار و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بالا بودن قیمت جوجه یک روزه را از دیگر دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ عنوان کرد و گفت: هم اکنون قیمت مرغ زنده در این استان هر کیلویی 53 هزار و 500 ریال عرصه می شود و بین 75 تا 79 هزار ریال برای مصرف کننده می باشد که این خود بستگی به عامل فروش دارد.
85 واحد مرغ داری با ظرفیت یک میلیون و 971 هزار قطعه دارد که از این تعداد 67 واحد مرغ داری با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار قطعه فعال است.
18 واحد مرغ داری در خراسان شمالی هم نیمه فعال هستند.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که مصرف سرانه گوشت مرغ در استان 16 کیلوگرم بوده و در کشور بین 19 تا 20 کیلوگرم است.
*نشانه سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
7186 /6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.