رضا عطایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیک مصرف آب در شهرهای استان از15 خرداد تا 15 شهریوراست، افزود: در این میان ؛ تیرماه اوج مصرف آب را داشتیم و روز اول تیر بیشترین میزان مصرف آب شهری در استان بوده است .
وی با اشاره به کاهش بارندگی سال جاری زراعی دراستان گفت: خراسان شمالی چهارمین استان کم بارش پس از استان های خوزستان ،یزد و کهگیلویه وبویراحمد در سال زارعی جاری است.
عطایی با بیان اینکه خراسان شمالی جزو استان های بحرانی در میزان بارش ها است ،تصریح کرد: امسال در استان کاهش 28درصد بارش ها را داشتیم .
وی مصرف روزانه آب شرب هر نفر در استان را219 لیتر اعلام کرد و افزود :هرچند این میزان از متوسط کشوری کمتر است ولی نسبت به مصارف دیگر اقلام بالاست که باید به 160 لیتر برای هر نفر برسد .
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی ساعات پیک مصرف آب را ساعت 11تا 14 بعد از ظهر ذکر کرد و از مردم خواست: با بهینه مصرف کردن آب در ساعات پیک و پرهیز از استفاده آب شرب درمصارف غیر ضروری به عبور از زمان پیک مصرف تابستان کمک کنند .
وی افزود: بیشترین مصارف آب شهری پس از انشعابات خانگی ،دانشگاه ها و شهردا ری ها و اداراتی که فضای سبز دارند ،می باشند که باید برای آبیاری این فضای سبز این مراکز در ساعت شب که پایین ترین پیک مصرف است اقدام شود .
به گزارش ایرنا تعداد مشترکان این شرکت 180 هزار مشترک است که گفته می شود سالانه 23 درصد به آن ها اضافه می شود.
استان 873 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
هم چنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند./7189خبرنگار : بتول صارمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.