مهدی بای سلامی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در استان خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون دانش آموزان ورزشکار دختر به علت حجاب حق شرکت در مسابقات بین المللی را نداشته اند گفت: هم اکنون تلاش خواهیم کرد تا دانش آموزان دختر نیز بتوانند وارد عرصه های بین المللی در حوزه ورزش شوند زیرا که این ظرفیت وجود دارد.
وی اظهار کرد: ای اس اف ( فدراسیون جهانی ورزش دانش آموزی) طبق اساس نامه قوانین سختی برای حضور دختران در مسابقات جهانی دارد که داشتن حجاب یکی از ممنوعیت ها است به همین دلیل دختران دانش آموز کشورمان تاکنون نتوانسته اند در مسابقات جهانی حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه ایران هر ساله تیم های زیادی در رشته های مختلف از دانش آموزران پسر به مسابقات بین المللی دانش آموزی که هر دو سال برگزار می شود اعزام می کند گفت: خوشبختانه تیم های اعزامی حائز رتبه های برتر خواهند شد که پارسال در والیبال رتبه سوم جهانی، در مسابقات دو و میدانی قهرمان و در رشته بسکتبال رتبه سوم جهانی را کسب کردیم.
وی افزود: هم اکنون با این فدارسیون هماهنگی و رایزنی هایی داریم و تلاش خواهیم کرد تا با اقداماتی زمینه حضور دختران اسلامی را در مسابقات ورزشی بین المللی نیز فراهم کنیم و همچنین تلاش خواهیم کرد تا مجوزهایی برای اعزام دختران دانش آموز به مسابقات بین المللی را نیز دریافت کنیم.
بای سلامی با بیان اینکه تنها یک دوره دختران در والیبال آسیا شرکت کردند افزود: دختران دانش آموز کشورمان ظرفیت و پتانسیل خوبی در حوزه ورزش قهرمانی دارند اما متاسفانه به دلیل محدودیت های اجتماعی از جمله بحث حجاب تاکنون دیده نشده اند.
بای سلامی افزود: یکی از فعالیت های این فدراسیون در بخش بین المللی است که هر سال در مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات بین المللی جهانی اعزام داریم که ایران جزء ای اس اف ( فدراسیون جهانی ورزش دانش آموزی) است.
هم اکنون 20 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در حال برگزاری مسابقات المپیاد فرهنگی ورزشی در 11 رشته هستند که دانش آموزان قهرمان دختر به علت مسائل اجتماعی نمی توانند در عرصه های بین المللی حضور داشته باشند.
*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
هم چنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.