سرهنگ موسی الرضا حیاتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آتش سوزی در این عرصه ها، عصر یکشنبه گزارش شده بود که یکشنبه شب مهار شد.
وی افزود: این آتش سوزی با کمک نیروهای مردمی، بخشداری مانه و محیط زیست مهار شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه مهار آتش را سخت کرده بود و به همین علت زمان اطفای حریق به طول کشید.
وی در باره علت وقوع این حادثه گفت: هنوز علت وقوع این آتش سوزی مشخص نشده است اما بیشتر آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی عامل انسانی دارد.
وی با بیان اینکه شکارچیان یکی از عوامل احتمالی وقوع این آتش سوزی هستند تصریح کرد: افرادی نیز برای تهیه عسل طبیعی از درختان ارس، در طبیعت حاضر می شوند و برای دور کردن زنبورها از مشعل استفاده می کنند که بعضا منجر به آتش سوزی در این عرصه ها می شود.
شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر 'آشخانه' با وسعتی حدود 6 هزار کیلومتر مربع در ورودی غربی خراسان شمالی و در مرز استان گلستان واقع شده است.
این شهرستان که در مسیر اصلی مشهد به شمال کشور قرار دارد، دروازه غربی خراسان شمالی محسوب می‌شود.
رطوبت نسبتا بالا و چشمه‌های جوشان آن، باعث ایجاد جنگل‌های انبوه و مراتع سرسبز در نوار جنوبی شهرستان و دامنه‌های رشته کوه 'یایمان داغی' و 'بزداغی' شده است.
آشخانه مرکز شهرستان 110 هزار نفری مانه وسملقان در 45کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.
سایت ایرنای خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام به نشانی ttps://www.instagram.com/irnabojnurd در دسترس همگان است.
هم چنین هموطنان گرامی دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.