ولی زاده صبح روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس گزارش های اولیه حدود 70 هکتار از این عرصه ها یکشنبه شب درحال سوختن بود که پیشروی آتش با تلاش ماموران محیط زیست و نیروهای مردمی و بخشداری تحت کنترل در آمد اما برای کنترل آن نیاز به نیروهای بیشتری است.
وی تصریح کرد: هنوز آتش سوزی به صورت لک هایی در جنگل و.مراتع وجود دارد که با وجود باد شدید در این منطقه احتمال دارد که آتش سوزی مجددا از سر بگیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر یک اکیپ از نیروهای مردمی برای مهار کامل اتش سوزی در حال فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: بیشتر از نیروهای بومی و محلی، بخشداری مانه و محیط زیست برای مهار اتش سوزی استفاده شده است.
وی علت تاخیر در مهار آتش سوزی را کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه، وزش باد شدید، کمبود امکانات و کمبود نیروی انسانی دانست.
شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر 'آشخانه' با وسعتی حدود شش هزار کیلومتر مربع در ورودی غربی استان خراسان شمالی و در مرز استان گلستان واقع شده است.
این شهرستان که در مسیر اصلی مشهد به شمال کشور قرار دارد، دروازه غربی خراسان شمالی محسوب می‌شود.
جریان دائمی رود اترک از بخش جنوبی این شهرستان و به طور کلی وجود منابع آب دائمی و خاک حاصلخیز آن، این شهرستان را به یکی از مناطق عمده کشاورزی استان تبدیل کرده است.
رطوبت نسبتا بالا و چشمه‌های جوشان آن، باعث ایجاد جنگل‌های انبوه و مراتع سرسبز در نوار جنوبی شهرستان و دامنه‌های رشته کوه 'یایمان داغی' و 'بزداغی' شده است.
آشخانه مرکز شهرستان 110هزار نفری مانه وسملقان در 45کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.
7183/ 6042 خبرنگار:مرضیه اردکام** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.