هادی قوامی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در اسفراین اظهار کرد: در این پیوند، پیمانکار طرح یاد شده باید تا هفته آینده آورده خود را در بانک صنعت ومعدن مسدود کند و 1500میلیارد تومان منابع آن از محل صندوق توسعه ملی آزاد می شود که استان رابه کارگاه سازندگی تبدیل خواهد کرد.

* تکمیل زنجیره ارزش بخش صنعت در اسفراین
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح های سرمایه گذاری شده بخش دولتی و خصوصی در حوزه صنعت شهرستان، این طرح ها را بزرگترین طرح استان عنوان و بیان کرد: طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین به ارزش 400میلیارد تومان تا 22بهمن به بهر برداری می رسد.
قوامی افزود: طرح توسعه شرکت صنعتی کیمیای صبا که درگام اول 25میلیون دلار گرفته و ماشین آلات آن هم در حال نصب است بزودی40میلیون دلار دیگر هم تسهیلات خواهد گرفت و بدین ترتیب طرح یاد شده تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی به طرح تکمیلی شرکت آذین فورج به ارزش 120 میلیارد تومانی سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: محصولات این شرکت صنعتی با رویکرد صادراتی تولید می شود که می تواند تحول خوبی در منطقه ایجاد کند.
قوامی از قول مساعد رئیس سازمان گسترش و نوسازی در سفر اخیر خود به شهرستان اسفراین برای اجرایی کردن طرح 'فولاد کار سیستم ' خبر داد و افزود: این طرح مهم از طرح های سفر رهبری به استان است که بر اساس آن قرار شد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران 100درصد سرمایه گذاری این طرح را در اسفراین انجام دهد.
وی گفت: این طرح به ارزش حداقل 400میلیارد تومان برای تولید انواع تسمه های فولادی برای مصارف صنعتی کشور است.

*لوله گستر 40هزار تن قرداد جدید می گیرد
نماینده مردم اسفراین در مجلس با اشاره به سفر اخیر اعضای کمیسیون حمایت از تولید ملی و معاونان وزیر صنعت، معدن تجارت و شرکت ملی نفت به شهرستان اسفراین گفت: این سفر برای شتاب بخشی سرمایه گذاری دربخش صنعت و بحث تعویق واگذاری مجتمع صنعتی و لوله گستر اسفراین تا اجرای طرح های تکمیلی انجام شد که پس از آن به واگذاری ها اهلش انجام شود .
وی بابیان اینکه پرداخت مطالبات لوله گستر در دستور کار است افزود: در هفته آینده قرار است سفارش تولید 40هزار تن محصول به لوله گستر داده شود.
شهرستان120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد که با دارا بودن دو صنعت بزرگ با نام های مجتمع صنعتی2 شرکت لوله گستر اسفراین و صنایع پایین دست این دوصنعت قطب صنعتی خراسان شمالی است.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.