به گزارش ایرنا محمد اکبر زاده روز شنبه در نشست با خبرنگاران این استان اظهار کرد: این افراد در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان و سایر ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه هر کس در منطقه خود می تواند خادم امام رضا (ع) باشد افزود: شهروندان علاقه مند می توانند در کانون ها ثبت نام کنند و خادم یار باشند، خادم یاران بر اساس نیاز و اولویت ها در این استان فعالیت خواهند داشت.
وی گفت: 90 کانون خادم یاری تولیت آستان قدس در مراکز شهرستان ها و دهستان های این استان تشکیل شد.
اکبرزاده با بیان اینکه از مجموع این تعداد 45 کانون مربوط به مراکز شهرستان ها و 45 مورد نیز در دهستانها است اظهار کرد: کانون ها همچون دفاتر نمایندگی هستند که محلی برای ارائه خدمات خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نمایندگی آستان قدس در این استان دو فعایت محوری را به دنبال دارد افزود: معاونت امداد مستضعفان رسیدگی به امور نیازمندان را بر عهده دارد و محور دیگر نیز مربوط به ترویج معارف قرآنی، فرهنگ رضوی و سبک زندگی است.
وی افزود: معاونت امداد در حوزه های مختلف از جمله تغذیه و سلامت، اشتغال، توانمند سازی، کارآفرینی نقش آفرینی خواهد کرد تا نیازمندان از زیر پوشش نهاد های حمایتی خارج شوند.
وی همچنین اشاره ای به فعالیت های عمرانی و عام المنفعه در مناطق روستایی و محروم استان نیز کرد و گفت: با پیگیری و مساعدت تولیت آستان قدس و دستگاه های اجرایی این استان 80 قنات در سطح استان لایروبی خواهد شد که برای این امر از ناحیه آستان قدس 40 میلیارد ریال و از محل اعتبار استانی نیز 40 میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت که به صورت مشارکتی اجرا خواهد شد.
وی از ایجاد دو استخر ذخیره آب نیز در دو روستای این استان اشاره کرد و افزود: هر کدام از این استخر ها 205 هکتار زمین را تحت پوشش قرار می دهد که 13 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط آستان قدس کمک شد.

*پنج دهستان محروم خراسان شمالی مورد حمایت آستان قدس قرار می گیرد
اکبر زاده با بیان اینکه پنج دهستان محروم خراسان شمالی مورد حمایت آستان قدس قرار می گیرد گفت: روستاهای قوشخانه بالا و پایین، جیرستان، سنگر و بام هدف محرومیت زدایی آستان قدس هستند که در مرحله اول برای اجرای طرح 40 میلیارد ریال برای هر دهستان اختصاص خواهد یافت که هم اکنون در مرحله مصوب شدن است.
***
سایت ایرنای خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام به نشانی ttps://www.instagram.com/irnabojnurd در دسترس همگان است.
هم چنین هموطنان گرامی دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.