سیدحمید کلانتری سه شنبه به خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار کرد: حدود 200 هزار تعاونی در سطح کشور ثبت شده که از این تعداد 97 هزار تعاونی در حال فعالیت است.
وی افزود: البته این به این معنا نیست که همه این تعاونی ها با مشکل روبه رو شده باشند و به علت بروز مشکل از فعالیت خارج شده باشند.
وی تصریح کرد: برخی از تعاونی ها همانند تعاونی های مسکن با اتمام زمان فعالیت به خودی خود از چرخه کار کردن خارج می شوند و دیگر فعالیت آنان جایگاهی ندارد.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برخی از تعاونی ها نیز به علت هایی با ظرفیت کمتر کار می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در باره توزیع اعتبار برای اشتغال پایدار در روستاها و مناطق محروم گفت: در مرحله نخست یک هزار تعاونی با تسهیلات ویژه اشتغال زایی روستایی فعال می شود.
وی اظهار کرد: تسهیلات به طرح هایی داده می شود که توجیه اقتصادی و قابلیت اجرایی داشته باشد البته در توزیع این اعتبارات نظارت های لازم انجام می شود.
کلانتری در باره حمایت از تقویت تعاونی ها در شهرستان راز و جرگلان گفت: این شهرستان ویژه است و تلاش داریم تا تعاونی های غیرفعال در این منطقه شناسایی و علت های عدم فعالیت مورد بررسی قرار گیرد تا این تعاونی ها احیا شود و علاوه بر آن تعاونی های دیگر در زمینه های مختلف ایجاد شود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفری یک روزه به خراسان در نشست هم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.