سرپرست اداره تشکیل تعاونی‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در حاشیه آیین افتتاح این نمایندگی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرستان مرزی راز و جرگلان به عنوان شهرستان نمونه تعاونی ها در سطح کشور انتخاب شده است.
داریوش خسرویارگفت: قرار است توسعه شهرستان راز و جرگلان با محوریت توسعه تعاونی ها انجام شود و در این باره تا کنون اقدامات خوبی برای حمایت از تعاونی ها انجام شده است.
سرپرست اداره تشکیل تعاونی‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: بزرگ ترین تعاونی تولید پوشاک استان در شهرستان راز و جرگلان شکل گرفته و 9 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات برای توسعه این طرح تزریق می شود.
وی تصریح کرد: کارت یارانه اعضا به عنوان ضمانت این تسهیلات مورد پذیرش بانک قرار گرفته است و این اعتبار به زودی پرداخت می شود.
خسرویار با بیان اینکه یکی از ظرفیت های اقتصادی در شهرستان راز و جرگلان، توسعه صنعت نوغانداری است افزود: در این زمینه 20 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبری به طرح های نوغانداری تزریق شد و اکنون قرار است با تکمیل زنجیره تولید، سود ناشی از فعالیت نوغانداران نصیب این مردم شود.
وی، صنعت تولید و پرورش اسب ترکمن را از دیگر ظرفیت های توسعه اقتصادی در شهرستان راز و جرگلان عنوان کرد و افزود: اکنون 2 شرکت تعاونی در این زمینه در این شهرستان فعالیت دارند.
به گفته سرپرست اداره تشکیل تعاونی‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، اکنون سه تعاونی مرز نشین در شهرستان راز و جرگلان فعالیت دارند که حدود 59 هزار نفر عضو دارند.
حدود 100 تعاونی در شهرستان مرزی راز و جرگلان به ثبت رسیده است که 14 شرکت از این تعداد فعال است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.