حمید روشن روان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این تعداد روستا، مشکل کمبود آب آشامیدنی مورد نیاز ساکنان 46 روستا بسیار حاد است.
وی اظهار کرد: کمبود آب در این روستاها با 15 هزار و 551 نفر جمعیت، 56 لیتر بر ثانیه به ثبت رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار روستاهایی که با مشکل تامین آب آشامیدنی روبه رو شده اند، مربوط به شهرستان مانه و سملقان است به طوری که 14 روستا در این شهرستان قرار دارد.
روشن روان اظهار کرد: ساکنان در هشت روستا درشهرستان شیروان، 6 روستا در اسفراین، هفت روستا در بجنورد و هفت روستا در فاروج با مشکل اساسی در تامین آب آشامیدنی روبه رو هستند.
وی افزود: برای حل مشکل تامین آب در این روستاها در مجموع 97 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
وی اظهار کرد: تامین آب، اجرای خط انتقال و شبکه توزیع برای حل مشکلات روستاها در حال اجر است و مشکل برخی از روستاها در هفته آتی حل می شود اما زمان برای حل مشکلات مابقی تا سال آتی پیش بینی شده است.

*** روستاییان گرمه پرمصرف‌ترین مشترکان آب در خراسان شمالی هستند
رئیس اداره خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: روستاییان گرمه بیش از سایر مشترکان این شرکت آب آشامیدنی مصرف می‌کنند.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این شرکت رسول زیبایی اظهار کرد: مشترکان روستاهای شهرستان گرمه به‌طور متوسط ۱۵.۹ مترمکعب در ماه آب آشامیدنی مصرف کرده‌اند.
زیبایی بابیان اینکه مشترکان کم‌مصرف شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی مربوط به شهرستان جاجرم است، تصریح کرد: مشترکان این شهرستان به‌طور متوسط ۱۱.۲۷ مترمکعب در ماه مصرف آب داشته‌اند.
وی افزود: متوسط سرانه مصرف آب در بخش خانگی این شرکت ۱۳.۲ مترمکعب در ماه است و درمجموع بخش خانگی و غیر خانگی نیز میزان مصرف ۱۳ مترمکعب در ماه به ثبت رسیده است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.