علیرضا علیخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشترکان اداری در صورتی که طی مردادماه 5 درصد در مصرف انرژی برق صرفه جویی داشته باشند به میزان 10 درصد تخفیف در بهای مصرفی بهره مند می شوند.
وی خاطرنشان کرد: مشترکان بخش اداری در صورتی که طی تیر و شهریور ماه به میزان 10 درصد صرفه جویی داشته باشند از مزایای این طرح بهره مند می شوند و بهای برق مصرفی آنان با پنج درصد تخفیف محاسبه می شود.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی افزود: دستگاه های اجرایی برای بهرمندی از مزایای این طرح باید با شرکت توزیع برق قرارداد منعقد کنند.
علیخانی گفت: مزایای نیز برای مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی دیده شده است و مشترکان این بخش نیز می توانند با عقد قرار داد با شرکت توزیع نیروی برق استان از مزایای آن بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: در طرح خاموشی چاه ها در ساعت پیک مصرف، کشاورزانی که چاه های خود را در ساعت پیک مصرف خاموش کنند، مابقی ساعات شبانه روز را انرژی رایگان برق بهره مند می شوند.
وی افزود: این طرح پارسال هم اجرا و مورد استقبال کشاورزان واقع شد و قرار است امسال ساعت پیک مصرف برای کشاورزان تغییر یافته و این ساعت در بازه ساعت 12 تا 14 و بازه زمانی ساعت20 تا 22 تعریف شده است.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سه هزار و 230 مشترک شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، در بخش کشاورزی هستند.
وی افزود: صاحبان صنایع نیز در صورتی که در ساعت پیک مصرف از مصرف انرژی برق خودداری کنند بهای برق مصرفی در طول تابستان برای آنان رایگان خواهد بود.
علیخانی خاطرنشان کرد: صاحبان صنابع برای بهره مندی از مزایای این طرح باید با شرکت توزیع نیروی برق استان قرارداد منعقد کنند.
وی درباره نگرانی ها از تامین انرژی برق مورد نیاز و احتمال خاموشی برق در تابستان امسال گفت: در صورتی که مصرف برق استان در ساعت پیک ( اوج مصرف )به 235 مگاوات برسد به ناچار برق بخشی از مشترکان قطع می شود.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در ادامه گفت: میزان مصرف برق در این استان طی سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در تابستان و با گرم شدن هوا، میزان مصرف برق بیشتر شده است به طوری که در روز 14تیر ماه امسال میزان مصرف برق هفت مگاوات بیشتر از مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.
وی افزود در روز 14 تیرماه امسال مصرف برق به 235 مگاوات رسید.
علیخانی اظهار کرد: در سطح کشور میزان مصرف برق طی سه ماه نخست امسال حدود 10 درصد افزایش داشته است و پیش بینی می‌شود میزان افزایش مصرف برق در تابستان امسال با افزایش گرما و دمای هوا در استان به 9 درصد برسد.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی از مشترکان خواست تا طی تابستان در مصرف برق صرفه جویی داشته باشند.
شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی بیش از 334هزار و 500 مشترک دارد که 85 درصد مشترکان در بخش خانگی هستند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.