محمد نقی کاظمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با با بیان اینکه کشت هندوانه آجیلی از 10 روز قبل در این استان شروع شده است اظهار کرد: از سطح زیر کشت شده دو هزار و 700 هکتار آبی و مابقی دیم می باشد.
وی اظهار کرد: سطح زیر کشت هندوانه آجیلی در این استان سال قبل هشت هزار هکتار بود.
کاظمیان کاهش قیمت این محصول را از جمله علل کاهش سطح زیر کشت عنوان کرد و افزود: دو سال قبل قیمت هر کیلوگرم هندوانه آجیلی در این استان 160 هزار ریال بوده که هم اکنون برای هر کیلوگرم به بین 50 تا70 هزار ریال کاهش پیدا کرده است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برداشت هندوانه آجیلی در این استان را اوایل مهر ماه عنوان کرد و گفت: به دلیل درآمد بالا این محصول در مانه و سملقان و راز و جرگلان کشت می شود.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که افزون بر 300 هزار هکتار آن اراضی و حدود 40 هزار هکتار باغ است.

***سایت ایرنای خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام به نشانی ttps://www.instagram.com/irnabojnurd در دسترس همگان است.
هم چنین هموطنان گرامی دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.7186/3007/ 1744/ خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** تنظیم کننده: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.