مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: 110 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش ایلنا، محمد علی عباس‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران استان در آستانه هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: بیش از 50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند ، جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی این استان را 110 هزار نفر اعلام کرد.

عباس زاده وحید افزود: این بدان معنا است که از این تعداد 71 درصد جمعیت شهری و 38 درصد جمعیت روستایی استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی همچنین تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان را 12 هزار نفر اعلام کرد که به طور ماهیانه بیش از 20 میلیاد تومان حقوق و مزایا به این افراد پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درسال گذشته 2 هزار میلیارد ریال بابت تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت و بیمه بیکاری در استان پرداخت شده است.

عباس زاده با بیان این که طی سال گذشته میزان 100 میلیارد ریال برای بیمه بیکاری پرداخت شده است، افزود: همچنین بیش از 180 هزار دفترچه تامین اجتماعی در استان صادر شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی  با اشاره به طرح الکترونیکی پرونده‌های تامین اجتماعی ، گفت: در این طرح تمام دفترچه‌های فیزیکی درمان حذف خواهد شد و جامعه هدف فقط با داشتن کد ملی می‌توانند از خدمات درمانی تامین اجتماعی برخوردار شود.

وی از تکمیل روند الکترونیکی کردن دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی تا پایان سال جاری برای دریافت خدمات از مراکز غیر ملکی این سازمان خبرداد و گفت: اجرای این طرح باعث کاهش حجم ترافیک مراجعان و خدمات رسانی بهتر به بیمه شدگان خواهد شد.

عباس زاده درادامه به فعالیت 6 شعبه تامین اجتماعی دراستان اشاره کرد و گفت: همچنین 3 شعبه اقماری در شهرستان‌های فاروج ، گرمه و راز و جرگلان خدمات بیمه ای به بیمه شدگان ارائه می‌دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی از  برگزاری جشنواره اقتصاد مقاومتی دراستان خبرداد و گفت: این جشنواره در 4 سطح برگزار می‌شود که یک سطح آن به صورت ملی و سه سطح آن به صورت استانی برگزار خواهد شد.

عباس زاده در ادامه از برگزاری همایش بزرگ انتخاب بازنشسته نمونه، همسر بازمانده نمونه و ازکارافتاده کلی نمونه در آینده نزدیک خبرداد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.