معاون استاندار خراسان‌شمالی گفت: ۳ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید برای خرید و پرورش اسب اصیل ترکمن در استان تخصیص یافت.

به گزارش ایلنا، محمود دلپسند در نشست کارگروه اسب اصیل ترکمن استان و با حضور علیرضا سعیدی، معاون تجهیز و تخصیص منابع مالی صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: موضوع پرورش اسب اصیل ترکمن با توجه به دلیل سابقه تولید، آشنایی و علاقه‌مندی مردم استان به این صنعت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و استان خراسان شمالی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ذخیره‌گاه‌های ژنتیکی اسب اصیل ترکمن در کشور شناخته‌شده است.

دلپسند افزود: پرداخت تسهیلات خرید اسب با محوریت توجه به تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان اسب استان است و موجب رونق و توسعه این صنعت در استان خواهد شد و بنابراین تلاش داریم تا با افزایش حمایت مالی از اسبداران، انگیزه این تولیدکنندگان برای رونق اقتصادی این صنعت ارتقا یابد.

وی گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان اسب، تزریق اعتبار تسهیلاتی از محل صندوق کارآفرینی و امید از سوی استان پیگیری شد و با توجه به نشست‌های کارشناسی صورت گرفته پرداخت تسهیلات خرید اسب اول مردادماه وارد مرحله اجرایی می‌شود.

دلپسند از صندوق کارآفرینی امید ارائه تسهیلات سرمایه در گردش برای تولیدکنندگان اسب‌های مولد استان و همچنین افزایش سقف تسهیلات خرید اسب و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان را خواستار شد.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد بازار برای تولیدکنندگان و پرورش دهنگان اسب استان مهم‌ترین راهکار حمایت از صنعت اسب استان است، تصریح کرد: حفظ، توسعه و ورود افراد جدید به این صنعت مورد تأکید استان است چراکه تحقق این امر موجب اشتغال پایدار در مناطق روستایی نیز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: به دنبال ایجاد محدودیت در نحوه پرداخت تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی نیستیم تا قاعده رقابت در بین تولیدکنندگان استان در حوزه‌های مختلف ارتقاء یابد.

دلپسند بر توسعه شرکت‌های تعاونی استان نیز تأکید داشت و افزود: خرید اسب از شرکت‌های تعاونی اسب‌داران استان باید در اولویت باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.