حسن حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم تعداد واحدهای صنعتی کشور 70 هزار واحد بود که این رقم اکنون به 85 هزار واحد رسیده است.
وی کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی را از اقدامات حمایتی دولت از بخش تولید عنوان و تصریح کرد : اکنون نرخ سود تسهیلات بانکی به 18 درصد رسیده است.
حسینی افزود: در این دولت تورم حدود 40 درصدی تک رقمی شد و این امر در رونق تولید موثر واقع شده است.
وی اظهار کرد: بهره بانکی در سال های گذشته با نرخ 26 درصد و بعضا در صندوق ها 40 درصد بود، اکنون به 18 درصد رسیده است، البته ما معتقد هستیم این رقم نیز برای تولید کننده صرفه ندارد و باید کاهش پیدا کند.
حسینی تلاش برای توسعه ارتباط اقتصادی و تجاری با خارج از کشو را از دیگر دستاوردهای دولت عنوان کرد و افزود: پس از برجام گشایش هایی انجام شده است و شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور هستیم.
وی درباره توسعه صادرات پس از برجام گفت: بر اساس برخی آمارهای منتشر شده، صادرات ما به اتحادیه اروپایی از یک سال گذشته یعنی از اول تیرماه سال گذشته تاکنون جهش حدود 500 درصد داشته است.

*** احیای بازارهای اروپا
نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: به یقین با فرجام برجام می توانیم بازارهای صادرات در کشورهای اروپایی را احیا کنیم.
وی اظهار کرد: قرارداد منعقد شده میان شرکت رنو و پژو با ایران خودرو و سایپا حاکی از این است که اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.
وی تصریح کرد: به افزایش ارتباط تجاری با اروپا خوش بین هستم و امید می رود که تراز تجاری به گذشته برگردد.
وی در باره مشکلات بخش تولید در کشور گفت: بهره بانکی کاهش یافته اما هنوز برای صنایع مطلوب نیست از طرفی بانک ها به تکالیف خود در برابر تولیدکننده متعهد نیستند و بخشی از تسهیلات را بلوکه می کنند و در این شرایط نرخ سود تسهیلات در عمل 21 درصد تمام می شود.

* لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دست مجلس
حسینی اجرای نادرست قانون مالیات بر ارزش افزوده را ضد تولید عنوان کرد و گفت: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده باید از مصرف کننده دریافت شود اما این ارقام اکنون از تولیدکننده دریافت می شود.
نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکننده دریافت می شود بدون اینکه توجه شود که تولیدکننده فروش و درآمد داشته یا نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: لایحه مالیات ارزش افزوده در مجلس در دست بررسی است و امید می رود امسال این مورد در مجلس شورای اسلامی حل شود.
وی گفت: این لایحه پیش از این 2 فوریتی بود اما اکنون تبدیل به یک فوریتی شده است.
حسینی با اشاره به تصویب 160 هزار میلیاردتومان تسهیلات رونق گفت: براساس برخی اظهار نظرها امسال مرزی برای اعطای این تسهیلات دیده نشده است.
نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: امسال قرار است یارانه در اختیار صنعت گذاشته شود تا به تولید و صنعت کمک شود.

*** سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 1744 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.