عبدالله یوسفی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا دلیل رغبت کمتر کشاورزان برای فروش جو را متعادل بودن قیمت تضمینی خرید با قیمت آزاد این محصول دانست و گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی کشاورزان متمایل به نگهداری محصول جو تا ماه های آینده هستند.
با وجود این، وی پیش بینی کرد: 50 هزار تن جو در این استان خریداری شود که این میزان در سال گذشته 46 هزار تن بود.
وی گفت: امسال در سطح 21 هزار هکتار اراضی آبی و 18 هزار هکتار اراضی دیم جو کشت شده است که پیش بینی می شود 85 هزار تن محصول جو تولید و 50 هزار تن هم خریداری شود.
یوسفی با بیان اینکه هر کیلو گرم جو با افت مفید 3 درصد و افت غیر مفید 2 درصد، 10 هزار و 300 ریال خریداری می شود افزود: کشاورزان ضرورتی نمی بینند محصول جو خود را تحویل دهند، یا آن را نگه می دارند یا اینکه آزاد می فروشند.
یوسفی افزود: بیشترین سطح زیر کشت جو در این استان مربوط به شیروان با هشت هزار و 300 هکتار و بعد از آن اسفراین با 6 هزار و 850 هکتار است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
*** سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.