به گزارش ایرنا، محمد رضا صالحی شنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: اگر سرمایه در جایی که باید، هزینه نشده است، دستگاه های نظارتی باید نظارت بیشتری داشته باشند تا جلوی هر گونه انحرافی گرفته شود.
وی تاکید کرد: باید منابع محدود به درستی و با توجه به اولویت های تعریف شده اختصاص یابد.
صالحی با تاکید بر اینکه مدافع کسی هستیم که برای تولید و رونق تولید وارد عرصه شده است افزود: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز رویکرد این است که کسانی که خارج از اراده و متاثر از عوامل غیر شخصی دچار مشکل شده اند حمایت شوند بنابراین نگاه ما، حمایت از سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و تولید کنندگان است که بخواهند با دریافت مبلغی از تسهیلات خود را احیا کنند و با بازار سازی و بازاریابی تولید خود را رونق دهند.
وی خاطرنشان کرد: باید هزینه کرد منابع به سمتی باشد که تغییر در روند پرداخت تسهیلات در بخش های مختلف را شاهد باشیم.
استاندار خراسان شمالی از بانک ها و دستگاه های اجرایی خواست تا برای اجرای سیاست های دولت برنامه داشته باشند.
وی تاکید کرد: رونق تولید و اشتغال با تخصیص بهینه منابع طبق اولویت بندی سالانه تحقق پیدا می کند.
رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری گفت: در کشور ما بخش خصوص یا تمایل سرمایه گذاری ندارد یا به علت ضعف مالی، توان آن را ندارد و به همین لحاظ بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه تولید و اشتغال به خوبی وارد نشده است.
وی خاطرنشان کرد: وقتی بخش خصوصی به طور مستقیم برای ایجاد واحدهای تولیدی وارد عمل نمی شود، سرمایه گذاری و تولید اتفاق نمی افتد و به تبع آن اشتغال ایجاد نمی شود.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از منابع سرمایه گذاری در جامعه ما از تسهیلات بانکی تامین می شود گفت: تکیه دولت بر تسهیلات بانک های دولتی، جذب سرمایه های خارجی و یا منابع صندوق توسعه است.
وی تصریح کرد: بانک های دولتی بیش از نیمی از منابع تولید و اشتغال را تامین می کنند.
صالحی با بیان اینکه 1.5 درصد از تسهیلات بانکی پرداخت شده در سال 95 مربوط به مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بوده است گفت: باقی تسهیلات صرف بنگاه های زودبازده شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری بانک ها در تزریق اعتبار به طرح های تولیدی گفت: از تمام موسسات مالی و پولی استان انتظار می رود در خدمت توسعه و گسترش سرمایه گذاری باشند.
مجید پورعیسی اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا بانک ها و موسسات مالی هم راستا با اهداف و مقاصد خود، در حوزه کمک به سرمایه گذاری در استان وارد عرصه شوند.
وی گفت: بانک ها با شفاف سازی بیشتر و تقسیم کار بین بانکی به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

*** سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به مدیریت ایرنا در خراسان شمالی به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
1744/ 7185 / خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.