عبدالحسین نامور شنبه در گفت و گو با ایرنا عوامل خسارت زا را سیل، زلزله، تگرگ، سرمازدگی و طوفان عنوان و اظهار کرد: عوامل مزبور به بخش زراعت، باغبانی و تاسیسات و امور زیربنایی این استان خسارت زده است.
وی با بیان اینکه بیشترین خسارت وارده بر اثر سرمازدگی بوده است گفت: بیشترین خسارت در بخش باغبانی با هزار و 240 میلیارد ریال مربوط به شهرستان شیروان و به محصولات انگور، سیب و گردو بوده است.
نامور با اشاره به اینکه در بخش زراعت هم در اثر سرمازدگی بیشترین خسارت وارده به گندم و جو بوده است افزود: با توجه به کاهش بارندگی در پاییز سال گذشته، کشت با تاخیر انجام شد و همچنین بر اثر سرمای زمستان بسیاری از باغ های این استان در اثر سرمازدگی دچار خسارت شدند.
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان از لحاظ خشکسالی هم دچار خسارت شده است ولی با توجه به اینکه فصل برداشت آغاز شده است میزان خسارت وارده بعدا اعلام خواهد شد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
***
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.