پژمان پروین روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شروع تشکیل پرونده شخصیت برای مددجویان در سال گذشته بود که از این نظر مقام اول در کشور را کسب کردیم و هم اکنون تمامی آنان از نظر رفتاری، اخلاقی، مددکاری، بهداشت و روان، جسمانی، روحی و سایر اطلاعات ضروری دارای پرونده هستند که برای برنامه ریزی برای اجرای طرح های مختلف استفاده می شود.
وی گفت: این طرح در راستای سیاست های سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مبنی بر استفاده از شیوه های نوین در نظام زندانبانی تشکیل شده است.
وی افزود: مهم ترین هدف در سازمان زندان ها اصلاح و تربیت مجرمین و تلاش در راستای فراهم کردن زمینه بازگشت سعادتمندانه آنان به بستر اجتماع است.
پروین اظهار کرد: رسیدن به هدف، برنامه ریزی و اجرای مطلوب نیازمند جمع آوری اطلاعات صحیح است لذا ما با تشکیل پرونده شخصیت برای زندانیان، داده های مورد نیاز را جمع آوری و با تحلیل درست، برنامه ریزی مناسب را برای اهداف خود خواهیم داشت.
وی ایجاد پرونده شخصیت زندانیان را اقدامی کارشناسی شده علمی و در راستای سیاست های سازمانی دانست.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: جمعیت زندانیان در این استان از میانگین کشوری پایین تر است.
پروین اظهار کرد: در این استان به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 190 نفر در زندان به سر می برند که این رقم در سطح کشور 275 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است.
وی افزود: 88 درصد از زندانیان استان محکوم و 12 درصد متهم هستند که نسبت زندانیان متهم در سطح کشور به طور میانگین 25 درصد است.
پروین اظهار کرد: 95.6 درصد از زندانیان استان مرد و مابقی زن هستند و بیشترین فراوانی جمعیت در زندانیان استان در سن جوان است.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی اظهار کرد: 74 درصد از زندانیان استان متاهل و 26 درصد مجرد هستند.
وی گفت: 1.5 درصد از جمعیت زندانیان استان نیز مطلقه هستند.
وی خاطرنشان کرد: علت حبس 42 درصد از زندانیان جرائم مرتبط با مواد مخدر و 27 درصد سرقت است و 12 درصد نیز جرائم علیه اشخاص دارند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی افزود: علت حبس سایر زندانیان نیز سایر جرائم است.
به گفته حجت‌الاسلام نورالله قدرتی رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی امسال جمعیت کیفری این استان در زندان ها به کمتر 2 هزار نفر کاهش پیدا کرده است این در حالی است که در سال گذشته 2 هزارو 500 زندانی در استان داشتیم.
هم اکنون پنج مرکز نگهداری مددجویان در این استان وجود دارد که از مجموع این تعداد در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و یک اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع است.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 1744 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.