محمد نقی کاظمیان شنبه در گفت و گو با ایرنا افزایش 30 تا 35 درصدی را از عملکرد این نوع کشت دانست و گفت: این روش علاوه بر افزایش تولید، به عنوان کشت دوم، در زمین های با حساسیت شوری نیز قابل کشت است.
وی افزود: امسال 2 هزار و 900 هکتار از کشتزارهای این استان زیر کشت چغندرقند بهاره اختصاص یافته است که پیش بینی می شود 130هزار تن محصول از این زمین ها برداشت شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان دلیل افزایش کشت چغندرقند را رقابت با سایر محصولات کشت بهاره و همچنین خرید تضمینی توسط کارخانه قند شیروان و استفاده از ماشین آلات مکانیزه عنوان کرد.
کاظمیان استفاده از روش کشت نوین موسوم به 15-40 در 50 هکتار از کشتزارهای شیروان خبر داد و گفت: با استفاده از این روش در هر هکتار 135 هزار بوته کشت می شود که هم میزان آب مصرفی و هزینه وجین کردن به طور چشمگیری کاهش می یابد و هم میزان تولید به 80 تا 90 تن در هکتار افزایش می یابد.
وی به کشاورزان توصیه کرد با آبیاری و تغذیه مناسب گیاه، مانع آفت زدگی شوند.
کشت چغندرقند بهاره خراسان شمالی، اردیبهشت ماه و برداشت آن از نیمه مهر تا آخر آذرماه انجام می شود.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.