سعید خوشقامت پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا سطح تاکستان های انگور در این شهرستان را سه هزار و 75 هکتار عنوان و اظهار کرد: عمده ترین مراکز تولید انگور در شهرستان شیروان و فاروج می باشد.
وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت انگور این شهرستان مربوط به گونه سلطانی است گفت: صاحبی، خلیلی، لعل، شصت عروس، یاقوتی، عسگری، قفقازی و ... از دیگر ارقام انگور تولیدی این شهرستان هستند.
خوشقامت با بیان اینکه در سال زراعی جاری، مبارزه با علف های غلات در این شهرستان در سطح 13 هزار و 351 هکتار صورت گرفته است افزود: همچنین مبارزه با سن مادری و پوره سن در سطح 3 هزار و 800 هکتار ، مبارزه با شته روسی در سطح 453 هکتار از مزارع گندم و سم پاشی در سطح 73 هکتار از مزارع کلزا صورت گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: کشاورزان باید همه ساله به منظور افزایش عملکرد محصول گندم، مبارزه با علف های هرز در مزارع خود را جدی بگیرند و به توصیه های کارشناسان مستقر در مراکز جهادکشاورزی توجه کنند تا دچار خسارت نشوند.
شهرستان 157 هزار نفری شیروان دومین شهر پر جمعیت خراسان شمالی است که 105 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی و 12 هزار بهره بردار کشاورزی دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.