به گزارش ایرنا سرهنگ موسی الرضا حیاتی سه شنبه در نشست کمیته حفاظت شیروان با بیان اینکه پارسال 20 هکتار مرتع در روستای شکرانلو شیروان در آتش سوخت، اظهار کرد: علل آن سهوی و نداشتن مهارت دامداران در کنترل آن و انتقال به مراتع بوده است.
وی با بیان اینکه جذب و به کارگیری جوامع محلی و دخالت مسئولان منطقه در امدادرسانی به حریق ها باید صورت گیرد گفت: همچنین باید حفاظت مشارکتی عرصه مرتعی در منطقه و پیشگیری حریق و امکانات دولتی و محلی با مساعدت بخشداران و دهیاران منطقه صورت بگیرد.
حیاتی افزود: 1504سامانه رایگان است که هر جا آتش رخ داده باشد همکاران می آیند و کنترل می کنند و در این راستا مشارکت و همکاری مردم در اطلاع رسانی به موقع آتش سوزی کمک شایانی می کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت:جنگل و مراتع میراث گرانبهایی است که حفاظت از آن به نوعی وظیفه همگانی است و باید با تبلیغات مستمر و فرهنگ سازی در این عرصه و آموزش مقابله با آتش سوزی از وقوع آن پیشگیری کرد.
هادی جواهری اظهار کرد: باید با مشارکت و تعامل بیشتر همه دستگاه های اجرایی در حفاظت از مراتع و منابع طبیعی تلاش لازم در دستور کار قرار بگیرد.
وی گفت: از همه مردم و کسانی که به طبیعت سفر می کنند و یا در مجاورت مراتع فعالیت اقتصادی دارند درخواست داریم مراقبت کنند و دستگاه های اجرایی نیز باید آماده باشند تا در صورت وقوع حریق، عملیات مقابله و اطفاء را به خوبی انجام دهند.
شهرستان شیروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.