مهری هاشمی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میانگین کاهش بارندگی استان خراسان شمالی نسبت به دوره آماری بلند مدت نیز 25.4 درصد بوده است .
وی افزود: بیشترین کاهش بارندگی در بین ایستگاه ها هواشناسی استان از شیروان با 49.1درصد کاهش در مقایسه با سال گذشته بوده است .
هاشمی افزود: در بجنورد مرکز خراسان شمالی بارش ها نسبت به سال گذشته 25.9 درصد کاهش یافته است .
رئیس پیش بینی هواشناسی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با بیان اینکه از لحاظ دمایی در این مدت در مقایسه با سال قبل کاهش دما در اکثر ایستگاه های هواشناسی استان گزارش شده است افزود: میانگین دمای هوای استان نسبت به سال گذشته 1.1درحه کاهش و نسبت به دوره آماری بلند مدت یک دهم درجه کاهش دما داشته است .
هاشمی افزود: بیشتر کاهش دما در بین ایستگاه های هواشناسی استان در ایستگاه راز با 1.4 درجه در مقایسه با سال گذشته بوده است .
استان 863هزارنفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قراردارد که بیش از نیمی از جمعیت آن جمعیت روستایی تشکیل می دهد که از راه کشاورزی، باغداری و دامداری امرار معاش می کنند .
این استان با دارا بودن 344 هزار هکتار اراضی کشاورزی با 82 هزار بهره بردار سالانه بیش از یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 500 هزار تن انواع محصول باغی، زراعی و دامی تولید می کند.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.