محمد جواد تشکری شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه پیش بینی می شود از این میزان سطح 90 هزار تن محصول برداشت شود اظهار کرد: بیشترین سطح زیر کشت چغندر قند مربوط به شیروان، فاروج، اسفراین و مانه و سملقان است.
وی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت چغندر قند بهاره در این استان گفت: پارسال سطح زیر کشت این محصول 2 هزار و 300 هکتار بود که افزایش سطح زیر کشت امسال ناشی از عملکرد کارخانه قند شیروان و خریداری کمباین چغندرقند که باعث سرعت و بالارفتن آن شده است.
تشکری با اشاره به تولید شکر خام و سفید افزود: این موضوع بستگی به میزان دریافت چغنندر قند دارد که هر چه قدر میزان محصول برداشت شود 16 درصد شکر تولید می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه به منظور کاهش مصرف آب کشاورزان باید برنامه نشاء کاری را داشته باشند گفت: به کشاورزان توصیه می شود چغندرقند خود را تا 15 آذرماه جمع آوری کنند.
تشکری با اشاره به آفت زدگی امسال افزود: توصیه می شود کشاورزان مرتب از مزارع خود بازدید داشته باشند، آبیاری به موقع صورت گیرد، تغذیه مناسب مزارع و قطع به موقع سم و کود اوره حتما اجرا شود.
به گفته وی کشت چغندرقند بهاره در خراسان شمالی از اردیبهشت ماه و برداشت آن از 15 مهر ماه شروع می شود که تا آخر آذرماه ادامه دارد.
هم اکنون در خراسان شمالی، یک کارخانه قند در شیروان فعالیت دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.