به گزارش ایرنا محمد رضا صالحی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی از روند طولانی پاسخ دستگاه های اجرایی به سرمایه گذاران انتقاد کرد و افزود: فرایند سرمایه گذاری باید منسجم شود، قانون نیز مشخص کرده است که حداکثر تا 45 روز باید به آنان پاسخ داده شود.
وی بر شناسایی مشکلات مسیر سرمایه گذاری نیز تاکید و تصریح کرد : دستگاه های اجرایی در این راستا مشکلات را احصا کنند و پیشنهادات لازم را برای برطرف کردن موانع را ارایه دهند.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: طرح جامع سرمایه گذاری سریع تر آماده شود چرا که در این صورت تکلیف سرمایه گذاران مشخص خواهد شد.
صالحی بر اجرایی شدن برنامه اشتغال در سال 96 نیز تاکید کرد و افزود: برای امسال برنامه ریزی شده است تا 10 هزار شغل ایجاد شود، دستگاه های اجرای در این راستا اهتمام لازم را داشته باشند و این مهم با کسب و کار های ارزان قیمت به سرانجام خواهد رسید.
وی بر اجرای اشتغال های ارزان تاکید کرد و گفت: در این راستا نهاد کمیته امداد این استان نیز ایجاد دو هزار و 500 شغل را تعهد داده است.
استاندار خراسان شمالی گفت: هم اکنون برای رفع مشکل بیکاری باید مشاغل ارزان را گسترش خواهیم داد اما برای توسعه استان به سایر مشاغل توسعه ای نیز خواهیم پرداخت.
صالحی بر حمایت از تولید و اشتغال نیز تاکید کرد و افزود: افزایش اعتبار بین المللی کشور راه را برای جذب سرمایه گذاری های خارجی بیشتر فراهم خواهد کرد که سفر دو روزه هیات آلمان در این استان در این راستا انجام شد و موارد بسیار خوبی نیز به تفاهم رسید.
وی بر ایجاد اشتغال پایدار تاکید کرد و افزود: دستگاه های اجرایی باید برای رونق کسب و کار با هم همسویی نیز داشته باشند.
صالحی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: در این راستا دستگاه ها با هم مشارکت و نهادهای دولتی و غیر دولتی با هم همسویی داشته باشند.
وی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز تاکید داشت و افزود: در راستای ارتقای سلامت امورات مالی باید تلاش کنیم.
استاندار خراسان شمالی در خصوص سامانه تدارکات الکترونیکی نیز گفت: خارج از قوانین نمی توانیم عمل کنیم، برای سال مالی 95 با همکاری
دستگاه های نظارتی جذب اعتبارات را داشته باشید اما برای سال 96 باید از این سامانه استفاده کنیم، مشکلات این سامانه باید احصا و رفع شود.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به تیم اعزامی کشور آلمان به این استان گفت: این شرکت اعلام کرد تا دو ماه آینده در خصوص کارخانه ماشین آلات کشاورزی در این استان اقدام خواهند کرد که صادرات به کشورهای آسیای میانه را در نظر دارند.
3007/1744 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.