سرهنگ موسی الرضا حیاتی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برابر تبصره 7 ماده 3 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور هر گونه بهره برداری غیرمجاز از گونه های مرتعی و جنگلی، غیر قانونی و با متخلفین برابر ضوابط قضایی برخورد خواهد شد.
وی گونه های غیر مجاز و ممنوع را شامل ریشه شیرین بیان، ریشه سریش، ختمی، کاسنی، انواع پیازها از جمله موسیر و ...، انواع لاله ها، کلیه بذرهای گیاهی و مرتعی، ریشه و پوست درختان و درختچه عنوان کرد.
حیاتی افزود: گونه های گیاهی مرتعی و جنگلی مانند دنبلان، مرزه کوهی، باریجه(قسنی)، گل گاو زبان، علف چای، مریم گلی، گل کاسنی، گل گندم، مریم نخودی، درمنه، علف گاو زبان، اشنیان(شقار)، اسطوخودوس و ... گونه های مجاز مشروط می باشد که با دریافت مجوز و در حد محدود و مجاز است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: به منظور حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری پایدار از محصولات مذکور، یگان حفاظت این اداره کل با هماهنگی دستگاه قضایی از هرگونه بهره برداری غیر مجاز و نیز حمل و نقل و فروش محصولات فاقد گواهی حمل جلوگیری خواهد نمود.
فرمانده یگان حفاظت منایع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: مردم می توانند هرگونه تعرض به طبیعت، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع را دراسرع وقت به شماره تلفن 1504 (امداد جنگل و مرتع) اطلاع دهند.
مملجه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک ‌میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.