به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی سه شنبه شب در نشست با اعضای هیأت تجاری و سرمایه گذاری آلمان اظهار کرد: این هیات تجاری در حالی به خراسان شمالی سفر کرده که کشور ما متاثر از دو تروریستی کور در تهران است.
وی با بیان اینکه دین اسلام دین مهربانی است و برای همه انسان ها کرامت قایل است.
وی اظهار کرد: ما هر گردشگر خارجی را سفیری از آن کشور می دانیم به ویژه اینکه گردشگر رابط میان اقتصاد و رشد اقتصادی باشد.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور، 25.3 درصد از سرمایه گذاری به سرمایه گذاری خارجی اختصاص دارد گفت: از هیات تجاری و سرمایه گذاری آلمان انتظار می رود به ارتباط مستمر، بازاریابی و بازارشناسی برای عرضه محصولات تولیدی این استان کمک کنند.
استاندار خراسان شمالی گفت: هیچ محدودیتی در واگذاری زمین برای توسعه اقتصادی در این استان وجود ندارد.
وی در بخش دیگر سخنان خود درباره پیشنهادها و طرح های قابل سرمایه گذاری در خراسان شمالی اظهار کرد: ایجاد کارخانه اسانس گیری، کارخانه سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با این بخش از زمینه های سرمایه گذاری در این استان است.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری برای صادرات اسب ترکمن از دیگر فرصت های جذاب برای سرمایه گذاران آلمانی در خراسان شمالی است.

*ایجاد کارخانه ساخت ماشین آلات کشاورزی
استاندار خراسان شمالی، ایجاد کارخانه ساخت ماشین الات کشاورزی در بجنورد را از دستاوردهای سفر این هیات تجاری به استان عنوان کرد و گفت: ایجاد این کارخانه با سرمایه گذاری شرکت کلاس به زودی در استان آغاز می شود.
صالحی با اشاره به اینکه خراسان شمالی قابلیت های فراوانی برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدیدپذیر دارد خاطرنشان کرد: امید است شاهد عملیاتی شدن 6 مزرعه انرژی پاک در استان باشیم.
وی با اشاره به وجود صنایع بزرگ و مادر در استان گفت: اجرای طرح های توسعه ای مرتبط با صنعت پتروشیمی، آلومینا و فولاد و نیز ایجاد صنایع پایین دستی این صنایع مورد تاکید ما است.
وی گفت: از هیات تجاری آلمانی انتظار می رود تا علاوه بر اینکه خود نسبت به سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در خراسان شمالی اقدام می کنند، نسبت به معرفی و تبیین ظرفیت های سرمایه گذاری در این استان، به سرمایه گذاران خارجی مبادرت داشته باشند.
استاندار خراسان شمالی افزود: ایجاد کارخانه ماشین ساخت ماشین برقی کوچک از دیگر پیشنهادهای ما به آلمانی ها برای سرمایه گذاری در این استان است.
*سرمایه گذاری در معدن یک فرصت اقتصادی در استان
صالحی تصریح کرد: از سرمایه گذاری در زمینه معدن و اکتشاف معادن استقبال می کنیم و امید می رود سرمایه گذاری در زمینه فرآوری مواد معدنی نیز مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.
وی تاکید کرد: در حوزه گردشگری نیز ساخت تله کابین در منطقه درکش و باباامان یکی از پیشنهادهای ما است و انتظار می رود تا تاریخی در این زمینه تعیین شود که این طرح آغاز شود.
صالحی افزود: ساخت دهکده عشایری در شیروان نیز یکی از طرح های پیشنهادی ما برای توسعه گردشگری به هیات آلمانی است.
وی خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره تولید و فروش صنایع دستی و کمک به بازاریابی و بازارشناسی این محصولات مورد انتظار ما است که امید می رود محقق شود.

* سرمایه گذار پروژه ریلی
صالحی در باره فرصت های سرمایه گذاری خارجی در زمینه فاینانس گفت: در زمینه فاینانس و سرمایه گذاری مستقیم، آمادگی وجود دارد تا زمینه سرمایه گذاری برای سرمایه گذار خارجی برای تکمیل پروژه ریلی اسفراین- بجنورد- شیروان و نیز پروژه ریلی گرگان- بجنورد- مشهد مهیاو سرمایه گذار وارد عرصه شود.
وی افزود: مطالعه اولیه ایجاد کارخانه بازیافت در استان انجام شده است و این طرح نیز آماده سرمایه گذاری است.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به توقف طرح کارخانه سیمان سمنگان گفت: این طرح توسط آستان قدس در دست پیگیری است اما آستان قدس آمادگی دارد تا این سرمایه گذاری انجام شده را به فروش برساند و یا با کمک این هیات تکمیل وبه انجام برساند.
هیات تجاری آلمان که متشکل از 12 نفر از تجار و بازرگانان دیروز و امروز از مناطق مختلف خراسان شمالی از جمله باغات انگور ، سیب ، برخی مناطق گردشگری و عشایری و همچنین بازدید از مکان های پیشنهادی برای راه اندازی نیروگاههای خورشیدی بازدید کردند.
به گزارش ایرنا، اوایل اسفند سال گذشته بود که هیات اقتصادی به ریاست محمدرضا صالحی استاندار و با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی با عزیمت به دو کشور آلمان و فرانسه کوشیدند با معرفی فرصت های سرمایه گذاری این استان به صاحبان صنایع و سرمایه اعم از شرکت های خارجی و ایرانیان مقیم اروپا، هم چنین بازاریابی برای محصولات تولیدی بومی این خطه، گام دیگری برای توسعه ظرفیت های اقتصادی و رونق بیشتر عرصه کار و تولید بردارند.
حضور مدیران و فعالان اقتصادی مرتبط با سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن به عنوان اولویت های اصلی توسعه خراسان شمالی در این هیات، نویدبخش جذب سرمایه گذاران علاقه مند و ارزآوری و اشتغال زایی مناسب برای این استان در حال توسعه بود.
7184/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.