محمود دلپسند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بهره مندی از معافیت های مالیاتی را از دیگر فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری در این استان عنوان و اظهار کرد: سرمایه گذاران در خراسان شمالی می توانند متناسب با نقاط جغرافیایی مختلف این استان از پنج سال تا 20 سال معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاری بهره مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر فرصت های سرمایه گذاری در خراسان شمالی، بکر و دست نخورده بودن ظرفیت ها است و نیاز است تا از این قابلیت استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: تلاش داریم تا با معرفی این ظرفیت ها و پتانسیل ها، سرمایه گذار را برای حضور در این استان تشویق و ترغیب کنیم.
وی تاکید کرد: نیروی انسانی مناسب و حمایت اداری و مالیاتی از دیگر امتیازهای این استان برای سرمایه گذاری است.
دلپسند با تاکید بر اینکه سرمایه گذار برای اجرای طرح های خود نیاز به کسب اطمینان از صرفه اقتصادی سرمایه گذاری دارد گفت: سرمایه گذار به دنبال رسیدن به توجیه اقتصادی است و تلاش داریم به آنان بقبولانیم که سرمایه گذاری در خراسان شمالی سرمایه گذاری امن و اقتصادی است.
وی به سفر هیات تجاری آلمان به این استان اشاره کرد و گفت: محوریت این سفر با اتاق بازرگانی استان است اما استانداری و دیگر دستگاههای دولتی با نقش حمایتی در کنار این اتاق است و تلاش داریم تا توانمندی و پتانسیل استان را معرفی کنیم تا این هیات متناسب با توان و علاقه خود برای سرمایه گذاری در استان اقدام کنند.

* سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی
دلپسند با بیان اینکه این شرکت های آلمانی، عمدتا در حوزه انرژی های نوین و کشاورزی تخصص و تجربه دارند اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخش های تولید بذر و ساخت ماشین آلات کشاورزی از جمله پیشنهادهای ما است که امید می رود منجر به عقد قرارداد شود.
وی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را از دیگر بسترها برای ورود هیات های آلمانی عنوان کرد و گفت: پیشنهاد سرمایه گذاری برای تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات دامی به آلمانی ها داده می شود و پتانسیل های موجود در استان در این زمینه برای آنان تبیین می شود و امید می رود شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری عرضه گوشت از مرحله ذبح دام تا بسته بندی این محصول وارد عرصه شوند.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر پیشنهادهای ما به هیات آلمانی برای سرمایه گذاری، فراوری گیاهان دارویی و به ویژه ایجاد واحدهای اسانس گیری و ایجاد کارخانه های با تکنولوی جدید در این زمینه است.
وی از پیگیری برای ایجاد کارخانه ساخت ماشین آلات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا کارخانه های مرتبط با کشاورزی توسط شرکت کلاس، در منطقه ویژه اقتصادی راه اندازی شود.

* انرژی نو و پاک یک فرصت سرمایه گذاری
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار خراسان شمالی سرمایه گذاری در حوزه انرژی های پاک را از دیگر پیشنهادها به این هایت تجاری عنوان کرد و گفت: بستر های خوب و مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی بادی و خورشیدی در شهرستان گرمه، جاجرم و اسفراین و نیز مناطقی از شهرستان شیروان وجود دارد.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی قطب انرژی نو است افزود: درخواست برای سرمایه گذرای در این زمینه در استان زیاد است و ما نیز پیگیر هستیم تا کارخانه ساخت پنل های خورشیدی در یکی از شهرستان ها عملیاتی شود.
وی طرح ایجاد تله کابین در برخی از مناطق استان را از دیگر پیشنهاد ها به هیات آلمانی عنوان کرد و گفت: تلاش داریم تا بتوانیم طرح سرمایه گذاری آلمانی ها برای ساخت تله کابین در منطقه درکش و در مناطقی از شهرستان های بجنورد و شیروان به نتیجه برسد.

* صادرات محصولات
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار خراسان شمالی، سرمایه گذاری برای صادرات محصولات کشاورزی را از دیگر پیشنهادها به هیات آلمانی عنوان کرد و گفت: پیگیر هستیم تا آلمانی ها برای سرمایه گذاری در زمینه صادرات محصولات باغی به ویژه انگور و سیب و صادرات خشکبار وارد عرصه سرمایه گذاری شوند البته انجام صادرات با بسته بندی مناسب و بازار پسند تر انجام خواهد شد.
دلپسند، سرمایه گذاری در زمینه بهره بردای از معادن و اکتشافات معادن و ایجاد صنایع پایین دستی به منظور تکمیل زنجیره تولید را از دیگر پیشنهادها به آلمانی ها عنوان کرد.
وی افزود: سرمایه گذاری در زمینه صنایع پایین دستی صنایع فولاد، پتروشمی و آلومینا از جمله این پیشنهادها است.
هیات تجاری و سرمایه گذاری آلمان متشکل از 12 نفر از تجار و بازرگانان امروز دوشنبه و فردا در خراسان شمالی حضور دارند.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 1744خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.