به گزارش ایرنا اوه شورویدر Uwe Schroder روز دوشنبه در نشست مشترک هیأت 12 نفره تجاری و سرمایه گذاری کشور آلمان با استاندار خراسان شمالی و تجار این استان اظهار کرد: در زمانی که ایران مورد تحریم تجاری شده بود این شرکت گندم وارد بازار این کشور کرد که در نوع خود بهترین گندم بود.
وی با بیان اینکه در ان شرایط با ایران معاملاتی در حوزه های مختلف داشته ایم افزود: در بازار ایران بی تجربه نیستیم، تبادل تجاری داشته ایم و هم اکنون نیز علاقه مند به گسترش روابط تجاری هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تاریخ و فرهنگ ایران اشاره ای کرد و افزود: تاریخ ایران و همچنین فرهنگ آن قابل احترام است و اعتقاد داریم ایران قدرت بزرگ در منطقه است.
شورویدر در بخش دیگری از سخنانش به کشتزارهای گندم ایران نیز اشاره ای کرد و افزود: از نظر تولید گندم ایران سرآمد است و حتی از آلمان نیز بیشتر تولید دارد و همچنن از این نظر قابل احترام نیز است.
وی گفت: ایران از نظر تولید زعفران، پسته و تخم مرغ نیز جایگاه خوبی دارد و همچنین در صنعت اتومبیل در خاور میانه حرف اول را می زند و از نظر استراتژیک نیز بسیار حائز اهمیت است.
رییس کل شرکت بای وا با بیان اینکه اینکه بای وای یکی از بزرگ ترین شرکت های فروشنده و تولید کننده غلات در خاورمیانه است افزود: علاقه مند هستیم تجارت را در ایران و به خصوص استان خراسان شمالی گسترش دهیم.
وی از استقبال بی نظیر مسئولان ارشد استان نیز تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش ایرنا هیات تجاری و سرمایه گذاری کشور آلمان صبح دوشنبه در فرودگاه بجنورد مورد استقبال استاندار خراسان شمالی و شماری از مسئولان حوزه اقتصادی و فعالان این بخش قرار گرفت.
این سفر در پاسخ به سفر هیات تجاری این استان به آلمان در اسفند ماه سال گذشته انجام شده است.
هیات تجاری آلمان که متکل از 12 نفر از تجار و بازرگانان است امروز 22 و 23 خرداد در این استان حضور دارند.
به گزارش ایرنا، اوایل اسفند سال گذشته بود که هیات اقتصادی به ریاست محمدرضا صالحی استاندار و با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی با عزیمت به دو کشور آلمان و فرانسه کوشیدند با معرفی فرصت های سرمایه گذاری این استان به صاحبان صنایع و سرمایه اعم از شرکت های خارجی و ایرانیان مقیم اروپا، هم چنین بازاریابی برای محصولات تولیدی بومی این خطه، گام دیگری برای توسعه ظرفیت های اقتصادی و رونق بیشتر عرصه کار و تولید بردارند. حضور مدیران و فعالان اقتصادی مرتبط با سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن به عنوان اولویت های اصلی توسعه خراسان شمالی در این هیات، نویدبخش جذب سرمایه گذاران علاقه مند و ارزآوری و اشتغال زایی مناسب برای این استان در حال توسعه بود.
*** سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 1744 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.