به گزارش ایرنا محمد رضا صالحی صبح دوشنبه در نشست مشترک هیأت تجاری و سرمایه گذاری کشور آلمان با استاندار خراسان شمالی و تجار این استان اظهار کرد: در تلاش هستیم تا توسعه، تولید و اشتغال در این استان محقق شود.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه مقرر شده است که 25.3 درصد از منابع مالی مورد نیاز برای توسعه کشور از سرمایه گذاری خارجی تامین شود و ما نیز تلاش داریم تا از سرمایه گذاری خارجی در این استان استفاده حداکثری شود.
وی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی قابلیت های فراوانی برای حضور سرمایه گذاران خارجی دارد گفت: سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی، توسعه کشت گیاهان دارویی، توسعه صنعت اسب ترکمن و تولیدات صنایع دستی از جمله قابلیت های ارزنده استان برای سرمایه گذاری است.
وی افزود: خراسان شمالی با داشتن شرکت پتروشیمی، فولاد و آلومینا در حوزه صنایع مادر، بستر خوبی برای ایجاد صنایع پایین دستی و سرمایه گذاری در این زمینه دارد.
صالحی تصریح کرد: وجود معادن غنی و واحدهای تولیدی همچون کارخانه قند و کارخانه سیمان از دیگر قابلیت ها و توانمندی های این استان برای جذب سرمایه گذاری خارجی است.
استاندار خراسان شمالی، طبیعت بکر استان را از قابلیت های خوب برای توسعه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش عنوان کرد و گفت: بسترهای خوبی برای توسعه صنعت طبیعت گردی در این استان وجود دارد.
صالحی، وجود پتانسیل مناسب برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی های پاک را از دیگر قابلیت های ارزنده این استان برشمرد و گفت: میزان ساعات آفتابی در این استان به طور متوسط هشت ساعت است که زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی است و علاوه بر آن برخی شهرهای استان برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی بادی بسیار مستعد هستند.
وی خاطر نشان کرد : تلاش داریم تا توانمندی های خراسان شمالی در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و انرژی های پاک به هیات آلمانی معرفی شود.
بخش خصوصی با عزیمت به دو کشور آلمان و فرانسه کوشیدند با معرفی فرصت های سرمایه گذاری این استان به صاحبان صنایع و سرمایه اعم از شرکت های خارجی و ایرانیان مقیم اروپا، هم چنین بازاریابی برای محصولات تولیدی بومی این خطه، گام دیگری برای توسعه ظرفیت های اقتصادی و رونق بیشتر عرصه کار و تولید بردارند. حضور مدیران و فعالان اقتصادی مرتبط با سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن به عنوان اولویت های اصلی توسعه خراسان شمالی در این هیئت، نویدبخش جذب سرمایه گذاران علاقه مند و ارزآوری و اشتغال زایی مناسب برای این استان در حال توسعه بود.
به گزارش ایرنا هیات تجاری و سرمایه گذاری کشور آلمان صبح دوشنبه در فرودگاه بجنورد مورد استقبال استاندار خراسان شمالی و شماری از مسئولان حوزه اقتصادی و فعالان این بخش قرار گرفت.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این سفر در پاسخ به سفر هیات تجاری این استان به آلمان در اسفند ماه سال گذشته انجام می شود گفت: مهم ترین برنامه امروز این هیأت نشست مشترک هیات تجاری و سرمایه گذاری آلمان با استاندار و تجار این استان است.
محمد صمدی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هیات تجاری آلمان امروز 22 و 23 خرداد در این استان حضور دارند که نشست این هیأت با فعالان بخش کشاورزی نیز از دیگر برنامه هایش امروز است.
وی افزود: این هیات متشکل از 16 نفر از تجار و بازرگانان آلمان است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 3007/ خبرنگاران کبری علی آبادی، ربابه صانعی انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.