شماری از جوانان فعال حامی دولت یکشنبه در نشستی صمیمانه با مقام عالی دولت در این استان ضمن قدردانی از اهتمام خاص دولت دکتر روحانی به مطالبات قشر جوان، مهم ترین خواسته ها و دغدغه های خود را با مهندس صالحی استاندار در میان گذاشتند. این نشست که می توان آن را فرصتی برای بیان دیدگاه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نسل جوان و ترسیم چشم اندازه آینده کشور و استان از دید این قشر هم توصیف کرد، به گفت و گوی صریح، صمیمانه و بی واسطه مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی با نمایندگان نسل جوان انجامید؛ نشستی که به اذعان حاضران در جمع، رویدادی کم نظیر و بلکه بی سابقه در استان محسوب می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، عالی ترین مقام سیاسی و اجرایی خراسان شمالی در این نشست با اشاره به رویکرد خود در بهره گیری حداکثری از توانمندی جوانان و بانوان در رده های اجرایی و مدیریتی گفت: در کمتر از یک سال سپری شده از انتصاب به عنوان استاندار خراسان شمالی تلاش کرده ام به این امر جامه عمل بپوشانم و اکنون می توان ادعا کرد که میانگین سنی مدیران در این استان را نسبت به گذشته کاهش داده ایم.
**در خراسان شمالی می مانم
مهندس صالحی با یادآوری انتصاب 2 فرماندار جوان طی مدت یادشده و در پاسخ به اظهارات برخی حاضران تصریح کرد: با توجه به این که قصد دارم در دولت آینده هم در خراسان شمالی انجام وظیفه کنم و در این سمت خواهم ماند، رویکرد جوانگرایی کنونی را باز هم ادامه خواهم داد؛ هرچند که نباید انتظار داشت رویکرد قانون شکنانه دولت گذشته در جذب نیرو و استخدام گسترده بدون توجه به ضوابط قانونی را در این دولت هم شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: مشکل بیکاری گسترده جوانان با استخدام دولتی برطرف نخواهد شد، بلکه باید جوانان ماهر و تحصیلکرده استان، خود پیشگام شوند و با تشکیل شرکت های تعاونی و دانش بنیان و بهره گیری از تسهیلات بسیار خوبی که برای این بخش ها درنظر گرفته شده، در اشتغالزایی و افزایش درآمد سرانه استان و کشور پیشگام شوند.
**همه باید به دولت منتخب کمک کنند
استاندار که خود را مفتخر به اصلاح طلبی دانست، با اشاره به تشکیل دولت تدبیر و امید و رویکرد اعتدالی آن از سال 92 به این سو، لزوم افزایش انسجام، همدلی و هم افزایی همه اقشار جامعه و طیف های گوناگون سیاسی در دوران پس از انتخابات را مورد تأکید قرار داد. وی ضرورت توجه به شایسته سالاری در انتخاب مدیران و خدمتگزاران مردم را هم گوشزد کرد و گفت: با پایان یافتن انتخابات، اکنون همه باید به دولتی که منتخب اکثریت ملت است، در پیشبرد برنامه های خود در راستای نیل به ایرانی آباد، آزاد و سربلند برای تمام ایرانیان یاری رسانند.
مهندس صالحی هم چنین از تشکیل اتاق فکر و گروه مشاوران جوان متشکل از دختران و پسران خوش فکر و کاربلد در استان به منظور بهره گیری از ایده های آنان در مدیریت امور اجرایی و نیروسازی برای تصدی پست های آینده خبر داد. وی در عین حال تصریح کرد: باید به تدریج به سمت و سویی برویم که جوانان و بانوان توانمند ما مناصب مدیریتی را عهده دار شوند و مدیران باتجربه به آنان مشاوره دهند.
وی هم چنین بر استمرار تشکیل جلسات مشابه برای بهره گیری از دیدگاه های نسل جوان در مدیریت امور اجرایی استان تأکید کرد.
**جوانان در انتخابات سنگ تمام گذاشتند/ پروژه مأیوس سازی را ناکام سازیم
مشاور عالی و مدیرکل حوزه استاندار نیز در این نشست با بیان این که جوانان ما در خط مقدم انتخابات بودند و در برگزاری انتخاباتی باشکوه در 29 اردیبهشت ماه و پیروزی دکتر روحانی سنگ تمام گذاشتند، تصریح کرد: این نشست ها به مثابه جلسات هم اندیشی در راستای توسعه استان است و متعاقب آن، تشکیل کارگروه های تخصصی در دستور کار قرار می گیرد.
مهرداد ابراهیمی افزود: به کارگیری جوانان در نقش مشاوران مدیران و نیروسازی از بین این قشر برای آینده، از خواسته های مهم جوانان است که در دستور کار قرار خواهد گرفت. به گفته وی، تشکیل اتاق فکر جوانان در استان، تعیین مشاور ویژه اهل سنت و پیگیری وضعیت اشتغال و استخدام جوانان استان از دیگر موضوعات مورد تأکید جوانان خراسان شمالی در این نشست بود که مورد توجه مدیریت عالی استان هم قرار دارد.
وی تأکید کرد: بعضی ها پروژه مایوس سازی مردم از دولت روحانی را از مدت ها پیش آغاز کرده اند و هم چنان به پیش می برند، ولی ما باید با حفظ وحدت، حلقه طرفداران نظام، دولت و طیف حامیان آن را گسترده تر کنیم و با نگاه به آینده کشور و الزامات توسعه آن، پروژه محبوب سازی هر چه بیشتر دولت دکتر روحانی را با تلاش روزافزون پیش ببریم.
دکتر ابراهیمی هم چنین با اشاره به سپری شدن 11 ماه و 11 روز از واگذار شدن مسئولیت استانداری خراسان شمالی به مهندس صالحی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از150 مسئول ملی از سطح معاون وزیر به بالا، به خراسان شمالی سفر کرده اند که نتایج آن برای توسعه استان به تدریج درحال آشکارشدن است.
**دغدغه های مهم نمایندگان نسل جوان
گزارش روابط عمومی استانداری خراسان شمالی حاکیست، لزوم تحلیل شرایط پیش رو و آسیب شناسی انتخابات اخیر، انتخاب مشاوران جوان از سوی مدیران، تشکیل اتاق فکر جوانان، نیروسازی از جوانان در رده های مدیریتی، پیگیری مطالبات دانشجویان، تحرک بخشی بیشتر به فضای اقتصادی استان برای حل مشکل بیکاری در قشر جوان، تقویت نیروهای بومی و همسو با دولت در بدنه دستگاه های زیرمجموعه دولت در استان، ازجمله پیشنهادهای شماری از جوانان حاضر در این نشست صمیمانه با استاندار خراسان شمالی بود.
قدردانی از رئیس جمهوری بابت احیای سازمان ملی جوانان، توجه بیشتر به مطالبات و دغدغه های بانوان و اهل سنت استان، صیانت از فضای مجازی و تقویت روابط عمومی دستگاه ها برای جبران ضعف پوشش رسانه ای خدمات دولت تدبیر و امید، اهمیت برنامه ریزی برای تثبیت گفتمان اصلاحات و اعتدال در جامعه، لزوم چاره اندیشی برای معضل بیکاری پنهان و ایجاد شرایط برابر در جامعه برای اشتغال زنان و مردان، از دیگر مطالب مطرح از سوی جوانان حاضر در این نشست بود.
7184/1744 **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.