سرهنگ موسی الرضا حیاتی شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این آتش سوزی در روستای مملجه بجنورد اتفاق افتاد، اظهار کرد: با کمک به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و دهیاری آن روستا در اطفای حرق، از گسترش آن جلوگیری شد.
وی ارزش ریالی خسارت وارد شده را 70 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این اراضی بر اثر سهل انگاری تعدادی از افراد و خاموش نکردن آتش رخ داد که متاسفانه عوامل آن تاکنون شناسایی نشدند.
حیاتی افزود: از مسافران و شهروندان انتظار می رود هنگام گذراندن تفریح موارد لازم برای جلوگیری از آتش سوزی را رعایت کنند و هنگام ترک محل، از خاموش شدن آتش مطمئن شود تا شاهد خسارت و نابودی اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی نباشیم.
فرمانده یگان حفاظت منایع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: مردم می توانند هرگونه تعرض به طبیعت، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع را دراسرع وقت به شماره تلفن 1504 (امداد جنگل و مرتع) اطلاع دهند.
مملجه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک ‌میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.