عباس اهرابی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا مبلغ هر سری جهیزیه را 20 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: از محل اعتبارات دولتی دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای این جهیزیه ها هزینه شد.

* 250 زوج جوان در انتظار جهیزیه
وی با بیان اینکه هم اکنون 250 زوج جوان در پشت نوبت دریافت جهیزیه این نهاد هستند افزود: از خیران و نوع دوستان می خواهیم تا در تامین جهیزیه مددجویان با این نهاد همکاری و مشارکت داشته باشند.
اهرابی یکی از اهداف اصلی کمیته امداد را رفع فقر و محرومیت مادی و معنوی از خانواده های محروم دانست.
وی بر مشارکت خیران در تامین جهیزیه دختران دم بخت زیر پوشش این نهاد تاکید کرد و گفت: این نهاد با هدف کمک و دستگیری از نیازمندان واقعی جامعه و همچنین توانمند کردن جامعه هدف، فعالیت های گسترده ای را در عرصه های مختلف انجام می دهد.
اهرابی افزود: یکی از فعالیت های شاخص این نهاد حمایتی در راستای ترویج سنت حسنه الهی و همچنین اشاعه فرهنگ ازدواج آسان بین جوانان برگزاری کارگاه های آموزشی سبک زندگی اسلامی پیش از ازدواج و همچنین اعطای کمک هزینه تهیه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت است.
وی از برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های زندگی ویژه نوعروسان خبر داد و افزود: یکی دیگر از خدمات این نهاد برگزاری کلاس های آموزشی قبل از ازدواج برای نوعروسان و دختران آماده ازدواج است تا با مهارت های زندگی بیشتر آشنا شوند.
در حال حاضر بیش از 34 هزار نفر در استان از خدمات کمیته امداد، در طرح های اکرام ایتام، اشتغالزایی، محسنین، زنان سرپرست خانوار استفاده می کنند.
10 درصد از جمعیت 864 هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

*** سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.