فهیمه مهمان نواز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون 72 واحد تولیدی در زمینه تولید مصالح ساختمانی فعال است که از این تعداد 55 واحد توانسته اند پروانه کاربرد علامت استاندارد را دریافت کنند.
وی افزود: مابقی نیز در حال انجام مقدمات و اقدامات به منظور دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات خود هستند.
وی با تاکید بر استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها افزود: تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد باید در مرحله تولید در کارگاه ها و واحدهای تولیدی متوقف شود در این زمینه بازرسی های مختلف از واحدهای تولیدی انجام می شود.
مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت پایین، نیاز است بازار عرضه این محصولات برای توزیع کنندگان مصالح بی کیفیت ناامن شود.
مهمان نواز با تاکید بر نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت ساختمان مستحکم و مقاوم گفت: مهندسان ناظر نقش زیادی در جلوگیری از استفاده از مصالح غیراستاندارد دارند.
وی گفت: مهندسان باید نسبت به تخلفات در زمینه استفاده از مصالح بی کیفیت حساس باشند و دستگاه های اجرایی و نظارتی ناظر بر ساخت و سازها باید بر استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در پروژه‌های واحدهای مسکونی نظارت داشته باشند.
مدیر کل استانداردخراسان شمالی افزود: ضروری است که پیمانکاران و سازندگان خصوصی و دولتی به استفاده از محصولات تولیدی استاندارد توجه داشته باشند تا سطح ایمنی بهره برداران از ساختمان ها خدشه دار نشود.
وی با اشاره به اینکه استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد عامل مهم در افزایش عمر مفید ساختمان و استحکام سازه است گفت: استفاده از مصالح نامرغوب سبب کاهش عمر مفید ساختمان و هدر دادن سرمایه های ملی می شود.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.