عبدالله یوسفی شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اجرای این طرح از سال 94 در این استان اظهار کرد: طرح اراضی شیب دار برای توسعه باغ ها در کل شهرستان های استان اجرایی خواهد شد که در اجرای آن بیشتر محصولات انگور، گل محمدی، بادام و برخی از محصولات دیگر کشت می شود.
وی افزود: اراضی مستعد و شیب دار بسیار خوبی در سطح این استان وجود دارد که اگر بارش ها خوب و مناسب باشد زمینه لازم برای توسعه فعالیت های کشاورزی در این استان فراهم می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به مزیت های اراضی شیب دار برای توسعه باغ ها گفت: کمک و جلوگیری از فرسایش خاک، تولید پایدار برای بهره بردار، پتانسیل بیشتر تولید باغبانی در مقایسه با زراعت، مخاطرات کمتر کشاورزی و برداشت حداقل محصول از جمله مزیت های اجرای این طرح است.
یوسفی افزود: بدون شک با حمایت های دولت و در اختیار گذاشتن اراضی ملی و شیب دار به مردم می توانیم شاهد رونق و توسعه فعالیت های کشاورزی و ایجاد اشتغالزایی در این استان باشیم.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.