محمد جواد تشکری چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه کمباین ها روزانه 24 ساعت کار می کنند اظهار کرد: از مجموع کل کمباین ها 130 دستگاه کمباین بومی و 360 دستگاه کمباین مهاجر هستند که هر دستگاه کمباین یک هکتار مزرعه را باید در 1.5 ساعت درو کند.
وی با اشاره به سوخت مورد نیاز کمباین ها برای برداشت محصول در مزارع این استان گفت: برای کمباین های سبک روزانه 200 لیتر و برای کمباین های سنگین روزانه 300 لیتر سوخت پیش بینی شده است که تمام کمباین ها ضدعفونی و بازدید می شود و اگر مشکلی نداشته باشند کارت معاینه فنی برای آنان صادر می شود.
تشکری با اشاره به خرید غلات افزود: خرید غلات توسط 24 مرکز خرید سازمان تعاون روستایی و 9 مرکز خرید دولتی از سوی غله در خراسان شمالی صورت می گیرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ضمن اشاره به توصیه هایی به کمباین داران در فصل برداشت گفت: باید تنظیمات کمباین، سرعت، ریزش کمتر محصول، مسائل بهداشتی، اره های برش معاینه، تعویض ارتفاع برش متناسب با مزرعه و سرعت آن متناسب با مزرعه توسط کمباین داران صورت گیرد.
امسال محصول جو در سطح 21 هزار هکتار آبی و 18 هزار هکتار دیم و گندم در سطح 49 هزار هکتار آبی و 101هزار هکتار دیم در استان خراسان شمالی کشت شده است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.