به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این نهاد علیرضا مرادی اظهار کرد: مددجویان زیر پوشش در زمینه استعداد سنجی، حرفه آموزی، پرداخت تسهیلات، نظارت بر اجرای طرح های اشتغال، پایدار سازی و بازار یابی فروش محصولات تولید شده مددجویان مورد حمایت قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 318 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در دوره های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت کرده ند گفت: آموزش‌های فنی به صورت رایگان به مددجویان کمک معیشت بگیر، فرزندان مددجو و مددجویان تک و چندخدمتی ارائه می شود.
مرادی با بیان اینکه بیش از 229 نفر از فراگیران آموزش های فنی امسال زنان بودند، افزود: حدود 210 نفر از شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها سرپرست خانوار، 95 نفر فرزند مددجوی تحت حمایت و 13نفر نیز مددجوی تک و چند خدمتی بودند.
وی یاد آور شد: آموزش مهارت‌ها و ارائه تخصص‌های اشتغال به مددجویان کمیته امداد از مهم‌ترین و گسترده‌ترین فعالیت‌های آموزشی جهت آماده سازی افراد تحت حمایت و ورود آنان به بازار کار به شمار می‌رود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به محتوای دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ای اظهار کرد: دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مددجویان تحت حمایت در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی، فعالیت صنعتی و معدنی و خدمات بوده است.
مرادی با بیان اینکه دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در بخش های مهارت آموزی، پایدار سازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه آموزشی دانش آموزان برگزار شده است، خاطر نشان کرد: این نهاد هر ساله به منظور توانمندسازی مددجویان دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را با هدف افزایش سطح مهارتی و توانمندی شغلی افراد تحت حمایت برگزار می کند.
وی افزود: سال گذشته بیش از شش هزار نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از آموزش های دوره های فنی وحرفه ای بهره مند شدند.
با اجرای طرح های اشتغال برای مددجویان توسط کمیته امداد از سال 90 تاکنون 14 هزار و 500 خانوار در این استان به خودکفایی رسیده اند.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد و از نظر شاخص درآمد در آخرین رده کشور قرار دارد. 140 هزار نفر از جمعیت این استان زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.