به گزارش ایرنا، آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی دوشنبه شب در آیین گرامی داشت قیام خونین 15 خرداد در بجنورد اظهار کرد: پیام و ارزش های این قیام باید به نسل جوان منتقل شود.
وی با بیان اینکه به فرموده امام راحل، 15 خرداد ماه یوم الله است افزود: مردم باید بدانند این حادثه تاریخی به چه دلیل رخ داد و چه هدفی در آن دنبال شد؟، باید برای مردم تبیین شود که همراهان و مخالفان نهضت 15 خرداد چه کسانی بودند؟
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قیام 15 خرداد یک جریان اسلامی است که برخاسته از دین و آموزه‌های اسلامی بوده و منطبق با آموزه‌های قرآنی است.
آیت الله حسینی خراسانی اظهار کرد: در آن سال‌ها تمام مراکز در ایران تحت سلطه مستکبران بود و مستشاران اجنبی برای حضور در کشور ما، از ما حق توحش می‌گرفتند، اما به لطف خدا و به رهبری مردی از نسل امیرالمومنین(ع) بساط آنان برچیده شد.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه نباید از آمریکا انتظار و توقع کمک داشت گفت: اینکه می‌گوییم در تحریم هستیم و انتظار داریم آمریکا از ما حمایت کند به‌هیچ‌ عنوان ذیرفتنی نیست.
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز آمریکا از ما عصبانی است زیرا مردم ما آمریکا را خوار و ذلیل کرده است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.