به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی که دوشنبه شب در همایش 'امام، رهبری و دولت روحانی' در بجنورد سخن می گفت به انتخابات 29 اردیبهشت ماه اشاره و اظهار کرد: در این نگاه، چه کسانی که در انتخابات شرکت کردند و چه آن هایی که شرکت نداشتند و چه آن هایی که به دکتر روحانی رأی دادند یا کسانی که به دیگران رأی دادند، همه صاحب حق و ولی نعمت ما هستند؛ هرچند که در مقام اجرا، برنامه مورد تأیید اکثریت مردم کشور اجرایی خواهد شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی مقام عالی دولت در خراسان شمالی که از امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر دین اسلام یاد کرد، گفت: اسلام دین مهربانی، همزیستی مسالمت آمیز، دین مذاکره در عین مقاومت در برابر سختی ها و دین دفاع و مقابله با زورگویان است، نه دین جنگ طلبی.
وی با اشاره به نقش پررنگ مردم در حرکت سیاسی و انقلابی امام خمینی(ره) و تمام مراحل نهضت اسلامی تصریح کرد: حضرت امام با همین پشتوانه و با اعتقاد به همین مردم بود که دولت موقت، تعیین و حتی نوع نظام سیاسی کشور را به آرای مردم واگذار کرد و جمله معروف 'میزان رأی ملت است' نیز ناشی از همین باور قلبی ایشان به مردم است.
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی به بیان مصادیقی از اهمیت اخلاق مداری و اعتقاد به مردم از نگاه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: حرکت امام خمینی(ره) به 4 عنصر اساسی شامل ایمان به خدا، ایمان به هدف، ایمان به روش و وسیله تحقق هدف و ایمان به مردم متکی بود.
مهندس صالحی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی به عنوان یار دیرین امام و رهبری خاطرنشان کرد: اگر مرحوم آیت الله هاشمی نیز به رفاه مردم و آبادانی کشور توجه زیادی داشت، ناشی از همان نگاه و تفکر مردم گرای امام خمینی (ره) بوده است.
وی با یادآوری رخداد زمین لرزه 23 اردیبهشت ماه در خراسان شمالی و برخی بداخلاقی ها در آستانه انتخابات که با هدف تخریب دولت روی داد، خاطرنشان کرد: در حالی که تلاش می کردیم به مشکلات مصیبت دیدگان رسیدگی کنیم، متهم به کار انتخاباتی می شدیم و ناسزا می شنیدیم، اما گویا آن هایی که بلافاصله پس از وقوع زلزله و خلاف همه مقررات بین المللی، غذای گرم به همراه پول و آذوقه بین زلزله زدگان توزیع کردند که البته در اثر آن 35 نفر هم دچار مسمومیت غذایی شدند، اکنون تصور می کنند مشکلات زلزله زدگان تمام شده است، چون دیگر از توزیع اقلام و کمک های ارسالی آن ها خبری نیست.
استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برنامه های دولت تدبیر و امید برای توسعه رفاه و آبادانی کشور ازجمله طرح هایی که با هدف ارتقای سطح معیشت پایدار ساکنان مناطق کمتر توسعه یافته در این استان در دست اجراست، خاطرنشان کرد: طرحی با هدف خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی در استان با استفاده از ظرفیت خدادادی این خطه در زمینه انرژی خورشیدی برنامه ریزی شده است که طی آن، مددجویان با دریافت تسهیلات و دراختیار گرفتن صفحات خورشیدی، برق مازاد خانوارشان را به شرکت برق بفروشند.
مهندس صالحی که سرمایه گذاری داخلی و خارجی را مرهم مشکلات اقتصادی کنونی جامعه توصیف کرد، هم چنین سفر سال گذشته تیم اقتصادی خراسان شمالی به دو کشور آلمان و فرانسه را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد: به زودی با سفر متقابل تیم اقتصادی از کشورهای یادشده به این استان، زمینه سرمایه گذاری مولد در بخش های گوناگون فراهم شود.
به گزارش ایرنا یاسر هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در این همایش گفت: آیت الله هاشمی ریشه اصلی مشکلات کشور قبل از سال 92 را بداخلاقی ها و اختلاف افکنی ها می دانست ولی مردم در آن سال با رأی خودشان کشور را به ریل اصلی اش بازگرداندند.
یاسر هاشمی ، ادامه داد: مشکلی که آیت الله هاشمی در 8 سال دولت سابق می دید و از آن ابراز نگرانی می کرد، فقط به دلیل مسائل سیاست خارجی یا بحران اقتصادی نبود، بلکه وی ریشه اصلی مشکلات کشور را در بداخلاقی ها، دروغ و تهمت ها و تفرقه و اختلاف انداختن بین مردم و مسئولان می دانست.
همایش مردمی 'امام، رهبری و دولت روحانی' شامگاه دوشنبه به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام و قیام 15خرداد در بجنورد برگزار شد.
به گزارش ایرنا، این مراسم ابتدا مقرر بود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار شود، اما به دلیل برخی مسائل حاشیه ای به تالار مجتمع پتروشیمی خراسان منتقل شد./
7184/1744 **خبرنگار: محسن داوری **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.