محمدرضا موفق روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سرمایه گذاری های خارجی برای اجرای دو پروژه ساخت نیروگاه 30 مگاواتی و پالایشگاه 100 هزار بشکه ای سیما تک 3000 انجام می شود.
وی افزود: دو پروژه ساخت نیروگاه 30 مگاواتی و یک پروژه تولید برق 10 مگاواتی نیز از دیگر پروژه هایی است که با سرمایه گذاری خارجی در استان در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: در سفر هیات تجاری استان خراسان شمالی به آلمان شرکت وی.پی.دی این کشور بجد برای سرمایه گذاری در خراسان شمالی اعلام آمادگی کرد و امید می رود با طی مراحل قانونی این سرمایه گذاری به نتیجه برسد.
موفق تصریح کرد: شرکت وی.پی.دی در 17 کشور جهان سرمایه گذاری کرده است و اکنون توان تولید سه هزار و 600 مگاوات برق دارد، این شرکت افزایش توان تولید تا 10 هزار مگاوات را هدفگذاری کرده است.
وی تاکید کرد: شرکت وی.پی.دی برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی بادی و تولید برق به میزان 99 مگاوات در خراسان شمالی بجد ابراز تمایل کرده است.
مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی گفت: شهرستان گرمه و جاجرم برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی های بادی مستعد هستند و شرکت مزبور برای سرمایه گذاری در شهرستان گرمه هدفگذاری کرده است.

* رتبه نخست خراسان شمالی در صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی
موفق خاطرنشان کرد: خراسان شمالی در سال گذشته رتبه نخست صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی را در سطح کشور از آن خود کرده است. سال گذشته مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش حدود 11.5 میلیارد دلار در کشور صادر شده است که 30 درصد از این رقم در خراسان شمالی بوده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه بسترهای خوبی برای حضور سرمایه گذار خارجی در این استان مهیا است گفت: اکنون در مقایسه با دو، سه سال گذشته شرایط بهتر و مساعدتری برای حضور سرمایه گذار خارجی در کشور و نیز در این استان مهیا شده است.

* کاهش نرخ سودهای بانکی
موفق تصریح کرد: با تلاش های انجام شده در این دولت، نرخ سود تسهیلات از بالای 20 درصد به 18 درصد کاهش یافته است و این یک اقدام مهم برای جذب سرمایه گذار و ایجاد انگیزه و رغبت برای سرمایه گذاری است.
وی افزود: هر چند که ما عقیده داریم رقم 18 درصد برای نرخ تسهیلات اعطایی به سرمایه گذار، رقم بالایی است و ممکن است رسیدن به سود را تحت شعاع قرار دهد اما همین میزان کاهش در نرخ سود تسهیلات، شرایط خوبی را برای سرمایه گذاری ایجاد کرده است.
موفق از پیگیری ها برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در سال جاری خبر داد و افزود: امسال کاهش نرخ سود تسهیلات محتمل است و دولت تلاش دارد تا این نرخ چند درصد کاهش یابد.

* لزوم تسهیل در روند سرمایه گذاری
مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی بر همکاری دستگاه های اجرایی در تسهیل روند سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی باید کار سرمایه گذاری را کار خود بدانند و نسبت به جذب سرمایه گذار و جلب سرمایه های بخش خصوصی حساس باشند.
وی افزود: در این صورت می توان به اهداف مورد نظر در سرمایه گذاری های خارجی و سرمایه گذاری بخش خصوصی دست یافت، البته نگاه حمایتی از سرمایه گذار بخش خصوصی در دستگاه های اجرایی استان وجود دارد اما نیاز است تا این رویکرد در میان مدیران تقویت شود.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده:سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.