به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این مدیریت در روز پنجشنبه، اسماعیل محمودآبادی اظهار کرد: عملیات ردیابی و مبارزه با سن غلات از اوایل فروردین ماه سال جاری با همکاری 34 کارشناس شبکه مراقبت در بخش دولتی و 15 کارشناس در بخش خصوصی در سطح بیش از 29 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان آغاز و از اوایل اردیبهشت ماه مبارزه شیمیایی با سن مادر در سطح چهار هزار و 88 هکتار انجام شده است.
وی اظهار کرد: به دلیل شرایط اقلیمی سال جاری، پیش بینی می شود تراکم پوره در مزارع نسبت به سال های گذشته بیشتر باشد.
محمود آبادی از کشاورزان خواست به توصیه های اعضای شبکه مراقبت که در سطوح پهنه های کشاورزی تا سطح دهستان ها و روستا های شهرستان گسترده است توجه کنند و در صورت نیاز به مبارزه، در اسرع وقت مزارع خود را سمپاشی کنند.
وی پیش بینی کرد: سطح مبارزه با پوره سن غلات در مزارع گندم و جو پنج هزار و 500 هکتار باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد اظهار کرد: کشاورزان استان با جدیت بیشتری نسبت به مبارزه با پوره سن غلات در مزارع اقدام کنند تا مشکلی در کیفیت گندم تولیدی و فروش محصول خود به مراکز خرید پیش نیاید.
وی با بیان اینکه سن گندم در مرحله پورگی باعث خسارت کیفی در آرد تولیدی می شود تصریح کرد: درصد سن زدگی قابل قبول برای خرید تضمینی گندم در سیلو ها و مراکز خرید حداکثر دو درصد است.
شهرستان بجنورد بیش از 50 هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت دارد.
شهرستان بجنورد حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد که 17 هزار خانوار آن بهره بردار بخش کشاورزی هستند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.