بهروز عربی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در سال 95، 600 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در خراسان شمالی تخصیص یافت که 370 میلیارد آن از محل بانک کشاورزی و 200 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه بوده است.
وی گفت: با اجرای این میزان طرح در استان، 220 خانوار در قالب بیش از 10 هزار نفر جمعیت در این استان از خدمات این طرح کشاورزی برخوردار می شوند.
عربی با بیان اینکه این طرح در تمام استان خراسان شمالی اجرا می شود گفت: بیشترین اجرای این طرح از لحاظ دشت، پروژه دشت گرمه و بعد اجرای سامانه آبیاری نوین در مانه و سملقان و اسفراین است.
مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه سال 94، 120 میلیارد ریال برای سامانه های آبیاری تحت فشار در خراسان شمالی تخصیص یافت گفت: اعتبارات سال گذشته برای اجرای این طرح بسیار افزایش داشت.
به گفته عربی خراسان شمالی مستعد اجرای 50 هزار هکتار از سامانه های نوین آبیاری تحت فشار است که تاکنون 22 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به شیوه نوین آبیاری می شود که این رقم معادل 56 درصد از زمین های مستعد برای اجرای سامانه های مزبور است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغی و مابقی زراعت است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.